អង្គការអន្តរជាតិធំៗ អំពាវនាវឱ្យធ្វើកំណែទម្រង់ និងកែលម្អការបណ្ដុះបណ្ដាលជំនាញបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ (TVET) ក្នុងប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍ

យោងតាមរបាយការណ៍ ធនាគាពិភពលោក អង្គការពលកម្មអន្តរជាតិខាងការងារ (ILO) និងអង្គការយូណេស្កូ បានឱ្យដឹងថា ប្រព័ន្ធអប់រំ និងបណ្ដុះបណ្ដាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ (TVET) នៅក្នុងប្រទេសដែលមានប្រាក់ចំណូលទាប និងមធ្យមជាច្រើន មិនត្រូវគ្នានឹងជំនាញដែលមានតម្រូវការក្នុងទីផ្សារនោះទេ។ លើសពីនេះ ការបណ្ដុះបណ្ដាលជំនាញបច្ចេកទេស គឺមិនទាន់ត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ សម្រាប់ការកើនឡើង នៃតម្រូវការអ្នកបច្ចេកទេស នាពេលអនាគត ។​

របាយការណ៍ថា នៅក្នុងបរិបទនៃការផ្លាស់ប្ដូរទីផ្សារការងារយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងតម្រូវការជំនាញ ដែលវិវត្តទៅតាមសកលភាវូនីយកម្ម ការរីកចម្រើននៃបច្ចេកវិទ្យា ការផ្លាស់ប្ដូរប្រជាសាស្រ្ត និងបម្រែបម្រួលអាកាសធាតុ។ អ្នកជំនាញផ្នែក TVET គឺពិតជាមានតម្រូវការខ្ពស់ ម្យ៉ាងជំនាញនេះ ក៏ងាយស្រួលក្នុងការផ្លាស់ប្ដូរការងារផងដែរ ខណៈនៅឆ្នាំ ២០២២ យុវជនអត់ការងារធ្វើនៅទូទាំងពិភពលោក មានចំនួន ១៦ភាគរយ ដែលជាអត្រាមួយដ៏ខ្ពស់។

បើទោះជាការបណ្ដុះបណ្ដាលជំនាញបច្ចេកទេស មានសក្តានុពលខ្ពស់សម្រាប់សង្គម និងយុវជន ប៉ុន្តែជារឿយៗការបណ្ដុះបណ្ដាលនៅតាមបណ្ដាលប្រទេសចំណូលទាប និងចំណូលមធ្យម គឺមិនបានដូចការរំពឹងទុកនោះទេ។ មូលហេតុដោយសារសិស្សមិនទាន់ឱ្យតម្លៃ និងមិនមានលទ្ធភាពសិក្សា មិនមានការគាំទ្រពីគ្រូបណ្ដុះបណ្ដាល ខណៈការលើកទឹកចិត្តពីសំណាក់អ្នកផ្ដល់សេវាបណ្ដុះបណ្ដាលទាបនៅឡើយ។

លោកស្រី Mamta Murthi អនុប្រធានធនាគារពិភពលោកសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍធនធានមនុស្ស បានលើកឡើងថា « ប្រទេសជាច្រើនកំពុងជួបប្រទះនូវចំនួនយុវជនដែលកើនឡើងយ៉ាងឆាប់រហ័ស។ ទន្ទឹមនឹងនេះ ស្ទើរតែមួយភាគបួននៃយុវជនពិភពលោក មិនទទួលបានការអប់រំ និងបណ្ដុះបណ្ដាលជំនាញ សម្រាប់បំពេញការងារ។ លើសពីនេះ ក្នុងចំណោមស្ត្រីវ័យក្មេង អត្រានេះកើនឡើងជិតមួយភាគបី»។ មន្ត្រីរូបនេះ បន្ថែមថា «ប្រព័ន្ធអប់រំ TVET ល្អ នឹងជួយឱ្យបណ្ដាប្រទេសនានាវិនិយោគលើជំនាញ និងការងារសម្រាប់យុវជន ព្រមទាំងអាចទាញប្រយោជន៍ពីលក្ខខណ្ឌប្រជាសាស្ត្រដែលមានកម្លាំងយុវជនច្រើន»។

ចំណែក លោកស្រី Mia Seppo ជំនួយការអគ្គនាយកទទួលបន្ទុកការងារ និងកិច្ចគាំពារសង្គម មានប្រសាសន៍ថា «យើងកំពុងមើលឃើញពីភាពស៊ីជម្រៅ ដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមកនៃវិសមភាព នៃអត្រាគ្មានការងារធ្វើ បញ្ហាប្រឈមសំខាន់ៗសម្រាប់ការងារបស់យុវជន និងហានិភ័យនៃការបម្លែងខ្លួននៃសេដ្ឋកិច្ចក្រៅប្រព័ន្ធទៅជាសេដ្ឋកិច្ចក្នុងប្រព័ន្ធ»។ លោកស្រីបន្ថែមថា «ជំនាញដែលមានប្រសិទ្ធភាព និងប្រព័ន្ធសិក្សាពេញមួយជីវិត គឺជាធាតុផ្សំដ៏សំខាន់សម្រាប់ដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមទាំងនេះ និងលើកកម្ពស់យុតិ្តធម៌សង្គម ។ ជាពិសេស ធាតុទាំងពីរនេះ នឹងផ្ដល់សិទ្ធិអំណាចដល់បុគ្គលម្នាក់ៗ មានឱកាសទទួលបានការងារល្អ ប្រាក់ខែខ្ពស់ និងជីវិតប្រសើរផងដែរ។ ដូច្នេះ ពួកវា គឺជាកត្តាសំខាន់ៗក្នុងការអភិវឌ្ឍមនុស្ស និងកែលម្អប្រព័ន្ធកម្មសិក្សាជាតិ»។

លោកស្រីក៏បានជម្រាបផងដែរថា នាពេលថ្មីៗនេះ ILO បានចេញផ្សាយយុទ្ធសាស្រ្តរបស់ខ្លួនស្តីពីជំនាញ និងការសិក្សាពេញមួយជីវិតឆ្នាំ2030 ដើម្បីបង្កើតគោលនយោបាយ និងប្រព័ន្ធជំនាញជាតិដែលធន់ និងបានអនុម័តស្តង់ដារការងារអន្តរជាតិថ្មីស្តីពីកម្មសិក្សាប្រកបដោយគុណភាព ដើម្បីគាំទ្រដល់រដ្ឋសមាជិកក្នុងការរចនា និងកែលម្អប្រព័ន្ធកម្មសិក្សាជាតិ។

លោក Borhene Chakroun នាយកផ្នែកគោលនយោបាយ និងប្រព័ន្ធសិក្សាពេញមួយជីវិតអង្គការយូណេស្កូបានមានប្រសាសន៍ថា «ភាពអត់ការងារធ្វើរបស់យុវជន គឺជាបញ្ហាប្រឈមដ៏ធំបំផុតមួយនៃសម័យកាលរបស់យើង ហើយអ្វីដែលទាមទារការយកចិត្តទុកដាក់ឥតងាករេ គឺការតាំងចិត្ត និងការប្តេជ្ញាចិត្តពេញលេញរបស់យើងក្នុងការរៀនសូត្រ និងពង្រឹងជំនាញពេញមួយជីវិត។» លោកបន្ថែមថា «តាមរយៈ TVET យើងអាចបំពាក់ឱ្យយុវជននូវជំនាញ និងចំណេះដឹងដែលពួកគេត្រូវការមិនត្រឹមតែពូកែក្នុងទីផ្សារការងារនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងអាចទាញយកប្រយោជន៍ពីរបកគំហើញបច្ចេកវិទ្យា និងបន្តទៅមុខមួយជំហានទៀតក្នុងពិភពលោកដែលមានការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងឆាប់រហ័ស។»

របាយការណ៍រកឃើញថា កត្តាជាច្រើនប៉ះពាល់ដល់ដំណើរការរបស់ TVET ដូចជា លទ្ធភាពទទួលបាន សមធម៌ គុណភាព និងភាពពាក់ព័ន្ធ។ សាលាជាច្រើនបណ្ដុះបណ្ដាលតាមទម្លាប់ដដែលៗ ដែលជារឿយៗជាជំនាញបច្ចេកទេសសុទ្ធសាធ ប៉ុន្តែមិនមែនជាអ្វីដែលនិស្សិត ឬក្រុមហ៊ុនត្រូវការ ដូចជាជំនាញ ការយល់ដឹង (Cognitive) ឌីជីថល ឬជំនាញសហគ្រិនភាព។

ជាមួយគ្នានេះ សិស្សក៏មិនទទួលបានការបណ្ដុះបណ្ដាលមួយដែលល្អផងដែរ ដោយសារគ្រូមិនបានត្រៀមខ្លួនបានល្អសម្រាប់ការបង្រៀន ខណៈឧបករណ៍បរិក្ខាសម្រាប់បង្រៀនក៏ហួសសម័យ។ លើសពីនេះ ជំនាញ TVET ជាទូទៅ ត្រូវបានគេចាត់ទុកជាការអប់រំកម្រិតទីពីរ ដែលធ្វើឱ្យសិស្សនិសិ្សតមិនចង់ចុះឈ្មោះចូលរៀន រីឯក្រុមហ៊ុនក៏មិនចង់ជួលអ្នកដែលបានរៀនជំនាញ TVET ។

របាយការណ៍បានកត់សម្គាល់ថា កំណែទម្រង់ប្រព័ន្ធអប់រំ TVET នៅក្នុងប្រទេស ដែលមានចំណូលទាប និងមធ្យម គឺអាចធ្វើទៅបានដោយការប្រើប្រាស់ទិន្នន័យ និងបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ។ ចំណែក ការប្រមូលហិរញ្ញប្បទានឯកជនអាចបញ្ចូលធនធានបន្ថែមទៅក្នុង TVET ដែលជារឿយៗត្រូវការជាចាំបាច់ ដោយសារប្រទេសដែលមានចំណូលទាប និងមធ្យមចំណាយតិចជាង 0.2 ភាគរយនៃ GDP នៅក្នុង TVET បើធៀបនឹង 0.46 ភាគរយសម្រាប់ប្រទេសដែលមានចំណូលខ្ពស់។

របាយការណ៍នេះសង្កត់ធ្ងន់ថា នៅពេលដែល TVET ដំណើរការបានល្អ និស្សិតបញ្ចប់ការសិក្សារបស់ខ្លួនមានជំនាញត្រឹមត្រូវសម្រាប់ការងារនាពេលបច្ចុប្បន្ន ប៉ុន្តែក៏ត្រូវបានរៀបចំដើម្បីសម្របខ្លួននាពេលអនាគតផងដែរ ដោយសារជំនាញត្រូវការផ្លាស់ប្តូរ។ ប្រព័ន្ធ TVET ដ៏រឹងមាំអាចជួយប្រទេសនានាឱ្យសម្រេចបាននូវគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាពដោយការគាំទ្រប្រកបដោយនិរន្តរភាព និងប្រសិទ្ធភាពនៃការងារ និងផលិតភាព៕


របាយការណ៍ថ្មី

មើលទាំងអស់ ➧

ព័ត៌មានទូទៅ

មើលទាំងអស់ ➧

អាហារូបករណ៍សិក្សាជំនាញវិជ្ជាជីវៈចំនួន៣៦០ន្លែងនៅវិទ្យាស្ថានពហុបច្ចេកទេសខេត្តកំពង់ធំ

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 25/09/2024

ឱកាសសិក្សាអាហារូបករណ៍ជំនាញវិជ្ជាជីវៈនៅវិទ្យាស្ថានពហុបច្ចេកទេសខេត្តកំពង់ធំ ចំនួន៣៦០កន្លែងសម្រាប់វគ្គសិក្សាថ្មី។ អាហារូករណ៍ផ្ដល់ជូនការសិក្សាចំនួន១២មុខជំនាញទៅកាន់យុវជន យុវនារីដែលមកពីគ្រួសារក្រីក្រ និងគ្រួសារងាយរងហានិភ័យ...

សាលាមធ្យមវិចិត្រសិល្បៈជ្រើសរើសសិស្សចូលរៀនឥតគិតថ្លៃសម្រាប់ឆ្នាំសិក្សា២០២៣-២០២៤

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 27/09/2023

សាលាមធ្យមសិក្សាវិចិត្រសិល្បៈនៃក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈប្រកាសប្រលងជ្រើសរើសសិស្សានុសិស្សសិក្សាជំនាញសិល្បៈឥតគិតថ្លៃឆ្នាំសិក្សា ២០២៣-២០២៤...

វិទ្យាស្ថានពហុបច្ចេកទេសខេត្តកំពង់ឆ្នាំង ផ្តល់អាហារូបករណ៍៤៥កន្លែង សម្រាប់ជំនាញជួសជុលកុំព្យូទ័រ និង​រចនាក្រាហ្វិច

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 22/05/2023

ក្រោមថវិកាគម្រោងទ្រទ្រង់គ្រឹះស្ថានជំហាន១ ឆ្នាំ២០២៣ វិទ្យាស្ថានពហុបច្ចេកទេសខេត្តកំពង់ឆ្នាំងប្រកាសជ្រើសរើសសិស្សសិក្សាជំនាញ​បច្ចេកទេស​ដោយ​ឥតគិតថ្លៃចំនួន ៤៥នាក់។...

អាហារូបករណ៍ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រ និង​បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ ១០កន្លែង​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យលីមកុកវីង

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 18/12/2023

ជាឱកាស​សម្រាប់សិស្សនិស្សិត​ដែលកំពុងស្វែង​រក​អាហារូបករណ៍​សិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រ និង​បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​លីមកុកវីង ពេលនេះ គណៈកម្មាធិការអាហារូបករណ៍...

អាហារូបករណ៍អាស៊ានសិស្សថ្នាក់វិទ្យាល័យសម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា-សឹង្ហបុរី ឆ្នាំ២០២៤

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 13/02/2024

ឱកាសសិក្សាអាហារូបករណ៍អាស៊ានសម្រាប់សិស្សវិទ្យាល័យសិក្សានៅប្រទេសសឹង្ហបុរីឆ្នាំសិក្សា២០២៤។ អាហារូបករណ៍ផ្ដល់ជូនសម្រាប់សិស្សកម្ពុជាដែលកំពុង...

អាហារូបករណ៍ថ្នាក់ភាសាមួយឆ្នាំនៅ CAM-ASEAN សម្រាប់សិស្សបញ្ចប់ថ្នាក់ទី១២ ឆ្នាំ២០២២ និង២០២៣

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 10/01/2024

វិទ្យាស្ថានអន្តរជាតិCAM-ASEAN បន្តផ្ដល់អាហារូបករណ៍សិក្សាថ្នាក់ភាសាចិន និងភាសាអង់គ្លេសមួយឆ្នាំសម្រាប់សិស្សដែលទើបតែបញ្ចប់ថ្នាក់ទី១២ក្នុងឆ្នាំ...

អាហារូបករណ៍ថ្នាក់ឧត្ដមសិក្សាពីកម្មវិធីអាហារូបករណ៍ ECNU ឆ្នាំសិក្សា២០២៤

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 24/05/2024

ឱកាសសិក្សាអាហារូបករណ៍ថ្នាក់ឧត្តមសិក្សានៅសាកលវិទ្យាល័យ East China Normal University(ECNU) ពីកម្មវិធីអាហារូបករណ៍សៀងហៃ...

អាហារូបករណ៍ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ និងបណ្ឌិតនៅសាកលវិទ្យាល័យ CamTech

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 28/08/2024

ឱកាសសិក្សាអាហារូបករណ៍ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ និងបណ្ឌិតនៅសាកលវិទ្យាល័យ CamTech សម្រាប់វគ្គសិក្សាថ្មី ។ បេក្ខជនជ័យលាភីអាហារូបករណ៍នឹងត្រូវគោរពតាមលក្ខខណ្ឌនៃកាលវិភាគសិក្សានៃកម្មវិធីសិក្សា។

អាហារូបករណ៍ ៥០% ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ និងថ្នាក់បណ្ឌិតនៅសាកលវិទ្យាល័យធនធានមនុស្ស

ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

• 03/01/2024

ឱកាសទទួលបានអាហារូបករណ៍៥០% សិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រជាន់ខ្ពស់ និងថ្នាក់បណ្ឌិតនៅសាកលវិទ្យាល័យធនធានមនុស្សសម្រាប់ឆ្នាំសិក្សា២០២៣-២០២៤។ អាហារូបករណ៍...