ខណៈសិស្សដែលទទួលបាននិទ្ទេស B ភាគច្រើនសម្លឹងមើលទៅលើជំនាញធុរកិច្ចនៅតាមសាកលវិទ្យាល័យនានា សម្រាប់យុវតី សេង សុវណ្ណអម្ពរ បែរជាសម្រេចចិត្តចូលរៀនសាលាបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស ដោយចាប់យកជំនាញ បរិក្ខាត្រជាក់ ទៅវិញ។
ក្នុងកិច្ចសម្ភាសន៍ជាមួយ AMS Education យុវតី សុវណ្ណអម្ពរ បញ្ជាក់ថា ការដែលរូបនាងសម្រេចជ្រើសរើសរៀនជំនាញជំនាញបរិក្ខាត្រជាក់ មិនជ្រើសរើសចូលរៀននៅសាកលវិទ្យាល័យ ខណៈដែលរូបនាងទទួលបាននិទ្ទេស B ក្នុងការប្រឡងសញ្ញាបត្រមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិនោះ ក៏ព្រោះតែរូបនាងមើលឃើញថា បច្ចុប្បន្ននៅកម្ពុជាមានការកើនឡើងនូវសំណង់អគារ ក៏ដូចជាខុនដូរជាច្រើន ដែលនេះបានបញ្ជាក់ថា នឹងនាំឱ្យមានតម្រូវការផ្នែកបរិក្ខាត្រជាក់ជាចាំបាច់ ដូចជា ម៉ាស៊ីនត្រជាក់ ទូរត្រជាក់ ទូទឹកកក បន្ទប់ក្លាសស៊េ ជាដើម ដើម្បីសម្រួលដល់ការរស់នៅប្រចាំថ្ងៃ ។ សុវណ្ណអម្ពរ លើកឡើងថា ដោយសារតែតម្រូវការគ្រឿងត្រជាក់ក្នុងការប្រើប្រាស់ប្រចាំថ្ងៃកើនឡើងពីមួយថ្ងៃ ទៅមួយថ្ងៃ ជាងជឿជាក់ថា ជំនាញបរិក្ខាត្រជាក់ នឹងក្លាយទៅជាជំនាញមួយដែលមានតម្រូវការក្នុងទីផ្សារបច្ចុប្បន្ន និងពេលអនាគត។
តើជំនាញបរិក្ខាត្រជាក់គេត្រូវសិក្សាទៅលើអ្វីខ្លះ?
តាមពិតទៅបច្ចុប្បន្ន យុវតី សេង សុវណ្ណអម្ពរ កំពុងសិក្សាឆ្នាំទី២ លើជំនាញបរិក្ខាត្រជាក់ នៅវិទ្យាស្ថានបច្ចេកទេសឧស្សាហកម្ម ។ បើតាមការបញ្ជាក់របស់ សុវណ្ណអម្ពរ ក្នុងជំនាញបរិក្ខារត្រជាក់នេះ សម្រាប់វិទ្យាស្ថាន បានបង្រៀនទាំងជំនាញទន់ និងជំនាញរឹង ។ សម្រាប់ជំនាញទន់ (soft skill) គឺសិក្សាពីសីលធម៌ អាកប្បកិរិយានៅពេលដែលចេញធ្វើការងារ ឬមួយក៏រស់នៅក្នុងសង្គមជាក់ស្ដែង, ចំណែកជំនាញរឹង (Hard skill ) ផ្តោតទៅលើជំនាញផ្ទាល់ មានទាំងគ្រឿងបង្គុំ ប្រព័ន្ធមេកានិក ហើយទាក់ទងជាមួយប្រព័ន្ធអគ្គីសនី សិក្សាម៉ាស៊ីត្រជាក់ និងដំណើរការគ្រឿងបង្គុំជាដើម។ ក្នុងជំនាញតូចៗដែល អម្ពរ រៀបរាប់ អ្វីដែលនាងចូលចិត្តជាងគេ គឺមុខវិជ្ជា AutoCAD ដែលទាក់ទងជាមួយនឹងប្លង់ ។ ប្លង់ នៅពេលដែលគូសសម្រាប់គម្រោង ត្រូវតម្លើងម៉ាស៊ីនត្រជាក់តាមអាគារ ដូច្នេះត្រូវដឹងរបៀបដាក់ទីតាំងម៉ាស៊ីនត្រជាក់។
ក្នុងអំឡុងពេលសិក្សានៅឆ្នាំទី១នោះ សុវណ្ណអម្ពរ ក៏មានឱកាសចុះកម្មសិក្សាទៅប្រទេសថៃ តាមរយៈគម្រោងរបស់សាលាជាមួយនឹងក្រុមហ៊ុនដៃគូសហការដែលនាងកំពុងតែបំពេញបេសកកម្មការងារផ្ទាល់ផងដែរ។
សុវណ្ណអម្ពរ បានប្រាប់បទពិសោធន៍ពេលចុះតៅកម្មសិក្សានៅក្រៅប្រទេសថា នាងបានដឹងពីចង្វាក់ផលិតកម្ម តាំងពីនៅជាគ្រោង នៅជាដែកនៅឡើយ ដោយនាងបានដឹងពីរបៀបបត់ និងតម្លើង។ មួយវិញទៀត អម្ពរ ក៏អាចដឹងអំពីការធ្វើឱ្យចេញជាគ្រោងទូ ចាប់ប្រព័ន្ធគ្រឿងបង្គុំ ពិនិត្យប្រព័ន្ធភ្លើង ហើយរបៀបជូតសម្អាត។ អម្ពរ បញ្ជាក់ថា សូម្បីតែការជូតសម្អាត ក៏មានរបៀបដែលមានស្តង់ដារដែរ ជារួមទៅអ្វីដែលនាងរៀនបាន គឺដឹងពីរបៀបតម្លើង ពីដំណាក់កាលដំបូង រហូតដល់ដំណាក់កាលចុងក្រាយ។
សម្រាប់សិស្ស ឬក៏យុវជនដែលមានបំណងចង់សិក្សាលើជំនាញបរិក្ខារត្រជាក់ សុវណ្ណអម្ពរ បានផ្តល់ជាយោបល់ថា គួរតែសិក្សាអំពីចំណូលចិត្ត ពង្រឹងភាសា និងស្គាល់ឱ្យច្បាស់ពីគោលបំណងរបស់ខ្លួនជាមុនសិន។
យុវតី សេង សុវណ្ណអម្ពរ
“បើសិនជាតាំងចិត្តរៀនហើយ បើសិនជាមានអ្នកផ្សេងៗគាត់មកនិយាយអី អាចនិយាយបានថា យើងកុំសូវគិតអី មានន័យថា បើសិនជាអ្វីដែលយើងស្ដាប់ទៅហើយវាមានប្រយោជន៍សម្រាប់ខ្លួនយើង យើងយកមកគិត ប៉ុន្តែអ្វីដែលស្ដាប់ហើយ យើងពិបាកចិត្ត វាមិនល្អ យើងកុំគិតអី ហើយបើយើងដាក់ចិត្តថារៀនហើយត្រូវតែរៀនឱ្យខ្លាំង ដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញមួយហ្នឹង ធ្វើឱ្យខ្លួនឯងរីកចម្រើន ហើយមានអនាគតល្អសម្រាប់ខ្លួនឯងផ្ទាល់”
យ៉ាងណាក៏ដោយ យុវតី សេង សុវណ្ណអម្ពរ មានក្តីសុបិន្តថា ក្រោយពេលនាងរៀនចប់ នាងនឹងទទួលបានជំនាញជាក់លាក់មួយ ដោយអាចនិយាយបានថា នាងនឹងក្លាយជាអ្នកបច្ចេកទេស ជាមួយនឹងជំនាញច្បាស់លាស់ ។ ដូច្នេះដើម្បីអាចសម្រេចក្តីសុបិន្តមួយនេះ អម្ពរ បានដាក់គោលដៅថា នាងនឹងខិតខំប្រឹងប្រែងរៀនជំនាញបរិក្ខាត្រជាក់នេះឱ្យកាន់តែខ្លាំង ហើយនឹងបន្តយកបរិញ្ញាបត្រពីរឆ្នាំទៀត៕