នៅក្នុងសន្និបាទបូកសរុបការងារអប់រំ យុវជន និងកីឡាឆ្នាំ២០២២-២០២៣ និងលើកទិសដៅការងារឆ្នាំ២០២៣-២០២៤ សាលារៀនចំនួន១២០ នៅទូទាំងប្រទេស ត្រូវបានប្រកាសជាផ្លូវការជាគ្រឹះស្ថានសិក្សាគំរូ ក្រោយពីឆ្លងកាត់ការពិនិត្យវាយតម្លៃទៅតាមស្តង់ដាសាលារៀនគំរូ ដែលត្រូវបានប្រកាសដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់កាលពីចុងឆ្នាំ២០២៣។
ស្តង់ដាសាលារៀនគំរូ សម្រាប់មត្តេយ្យសិក្សា រហូតដល់មធ្យមសិក្សា ត្រូវផ្តោតទៅលើស្តង់ដាចំនួន៥ រួមមាន ស្តង់ដាទី១ ផ្តោតលើ លទ្ធផលសិក្សារបស់សិស្ស, ស្តង់ដាទី២ ផ្តោតលើការបង្រៀន និងរៀន, ស្តង់ដាទី៣ ផ្តោតលើការចូលរួមរបស់សហគមន៍, ស្តង់ដាទី៤ ផ្តោតលើ ដំណើរប្រតិបត្តិការ និងរដ្ឋបាលសាលារៀន និង ស្តង់ដាទី៥ ផ្តោតលើ គណនេយ្យភាពរបស់សាលារៀន។
ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី និងជារដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា មានប្រសាសន៍ថា ការជ្រើសរើសគ្រឹះស្ថានសិក្សាចំនួន១២០ ជាគ្រឹះស្ថានសិក្សាគំរូ គឺស្របទៅនឹងគោលនយោបាយរបស់ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា ក៏ដូចជាទៅតាមចក្ខុវិស័យរបស់សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្រ្តី នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ហើយក៏ដូចជាចក្ខុវិស័យរបស់សម្តេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន អតីតនាយករដ្ឋមន្រ្តីផងដែរ។ ជាមួយគ្នាឯកឧត្តមក៏បានអគុណដល់ភាគីពាក់ព័ន្ធដូចជា លោកគ្រូអ្នកគ្រូគណៈគ្រប់គ្រង ដែលបានជួយដល់ការងារកំណែទម្រង់វិស័យអប់រំ ជាពិសេសកំណែទម្រង់សាលារៀន ដំណើរការទៅបានយ៉ាងល្អ។
បើតាមប្រសាសន៍បញ្ជាក់របស់ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តី ការជ្រើសរើសសាលារៀនគំរូ នឹងធ្វើបន្តទៀតនៅចុងឆ្នាំនេះ ដូច្នេះឯកឧត្តមស្នើដល់សាលារៀនដែលពុំមានឈ្មោះនៅក្នុងបញ្ជីសាលារៀនគំរូ សូមបន្តកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង ដោយថា ក្រសួងអប់រំ ក៏ដូចជាមន្ទីរអប់រំរាជធានីខេត្ត បានរៀបចំជាក្រុមការងារដើម្បីចុះទៅជួយគាំទ្រ ក្នុងគោលដៅធ្វើយ៉ាងណាឱ្យសាលារៀនរបស់យើងក្លាយទៅជាទីកន្លែងសម្រាប់សិក្សានុសិស្សធ្វើការសិក្សាទទួលបាននូវវិជ្ជាសម្បទារ បំណិនសម្បទា និងចរិយាសម្បទា។
ជាមួយគ្នានេះ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តី ក៏បានបង្ហាញពីមហិច្ឆតា និងគោលដៅក្នុងការកែលម្អ និងប្រែក្លាយសាលារៀន ទៅជាសាលារៀនគំរូយ៉ាងហោចណាស់ឱ្យបានពី៥០០ ទៅ១ពាន់សាលារៀនក្នុងរយៈពេល២ឆ្នាំទៅមុខទៀត ។
យើងមានគោលដៅថា ២ឆ្នាំទៀត យើងជួយគាំទ្រ កែលម្អ និងប្រែក្លាយសាលារៀនយើងឱ្យបានជាសាលារៀនគំរូនៅឆ្នាំ២០២៦នេះ យ៉ាងហោចណាស់ឱ្យបានពី ៥០០ ទៅ១ពាន់សាលា….
ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា
សូមបញ្ជាក់ថា នៅក្នុងរាជរដ្ឋាភិបាលអាណត្តិទី៧ នៃរដ្ឋសភា ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានកំណត់នូវកំណែទម្រង់សាលារៀនជាអាទិភាព ដែលក្នុងនោះក្រសួងនឹងពង្រឹងការគ្រប់គ្រងតាមសាលារៀនឆ្ពោះទៅលើកកម្ពស់លទ្ធផលសិក្សារបស់សិស្ស ការផ្លាស់ប្តូរវប្បធម៌សាលារៀន និងការពង្រឹងវិន័យ សីលធម៌ ចរិយាធម៌ សុជីវធម៌ គុណធម៌ និងឥរិយាបទល្អរបស់បុគ្គលិកអប់រំ និងសិស្សានុសិស្ស។ ក្នុងចំណោមសាលារៀនទាំង៣ប្រភេទ ដែលក្រសួងបានធ្វើចំណាត់ថ្នាក់ សាលារៀនគំរូ ជាអាទិភាពមួយដែលក្រសួងរៀបចំជាស្តង់ដា និងសូចនាករ ព្រមទាំងចេញសេចក្តីណែនាំអនុវត្តច្បាស់លាស់ ដើម្បីដាក់ឱ្យអនុវត្តជាផ្លូវការនៅទូទាំងប្រទេស។
បើយោងតាមឯកសាររបស់ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា «ស្តង់ដាសាលាគំរូ» គឺមានគោលបំណងពង្រឹងស្វ័យគ្រប់គ្រងសាលា និងផ្តល់សេវាអប់រំប្រកបដោយគុណភាព សមធម៌ បរិយាបន្ន ប្រសិទ្ធភាព និងចីរភាព ដើម្បីផ្តល់ឱកាសឱ្យសិស្សានុសិស្សមានបំណិនខ្ពស់សម្រាប់ជីវិត និងការងារ និងត្រៀមខ្លួនរួចជាស្រេចបន្តការសិក្សានៅកម្រិតឧត្តមសិក្សា ឬចូលក្នុងទីផ្សារការងារ៕