មុខខ្មុកហនុមាន ដែលគេធ្លាប់ឃើញតួអង្គពាក់សម្តែងនៅក្នុងទម្រង់ល្ខោនខោល ត្រូវបានគរុនិស្សិតមួយក្រុម នៃវិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំ យកមកច្នៃប្រឌិតជាទម្រង់ថ្មីមួយ ក្នុងការប្រើប្រាស់ជាសម្ភារៈឧបទេសជំនួយក្នុងការបង្រៀនរបស់លោកគ្រូអ្នកគ្រូ ទៅលើមុខវិជ្ជាអក្សរសិល្ប៍ខ្មែរ។ គំនិតនៃការច្នៃប្រឌិតដោយប្រើទម្រង់មុខខ្មុកហនុមាន ជាសម្ភារឧបទេសបង្រៀននេះ ក៏ត្រូវបានជាប់ជ័យលាភីលេខ១ ក្នុងពិព័រណ៌អប់រំស្នាដៃស្រាវជ្រាវរបស់គរុនិស្សិតកាលពីពេលថ្មីៗនេះផងដែរ។
លោក សឹម ឆៃ គរុនិស្សិតបរិញ្ញាបត្រ+២ ឯកទេសអក្សរសាស្រ្តខ្មែរ ដែលជាប្រធានក្រុម ដឹកនាំក្នុងការផលិតសម្ភារឧបទេសមួយនេះ និយាយថា ការដែលក្រុមរបស់លោកជ្រើសរើសប្រធានបទនវានុវត្តន៍ វិទ្យាសាស្ត្រសង្គម ដោយការប្រើរូបហនុមាន តាមគំរូមុខខ្មុក គឺមកពីការស្រឡាញ់សិល្បៈចម្លាក់ដែលផ្សារភ្ជាប់ខ្លឹមសារមេរៀនផ្នែកអក្សរសិល្ប៍ខ្មែរ។
សម្ភារៈឧបទេស ដែលប្រើគំនូរខ្មុក ហនុមាន នេះ ត្រូវបានរចនាឡើងនៅលើផ្ទៃស្នោដែលមានទំហំមួយម៉ែត្របួនជ្រុង។ បើតាមលោក សឹម ឆៃ ក្នុងការបង្កើតរូបនេះឡើង គឺបានឆ្លងកាត់នូវដំណាក់កាលចំនួន៣ រួមមាន ទី១ ការព្រាងគំនូរនៅលើក្រដាស ដោយគូររូបហនុមាននៅលើក្រដាសមួយផ្ទាំងធំ, ទី២. ត្រៀមសម្ភារៈផលិតធ្វើពីស្នោ បន្ទាប់ពីបានគំនូរព្រាង ដោយមានស្នោ កាំបិត កាវទៀន ជក់ ទឹកថ្នាំ និង ទី៣. កាត់ផ្គុំ យកសម្ភារដែលធ្វើជាពុម្ពគំរូរួចរាល់មកកាត់ និងផ្គុំតាមផ្នែកនីមួយៗ ដោយបិទកាវ និងលាបពណ៌ ក៏ដូចជាតុបតែងឱ្យមានសោភ័ណភាពស្អាត និងទាក់ទាញ។
លោក សឹម ឆៃ និយាយថា សម្ភារឧបទេសនេះ គឺបានបំផុសគុណតម្លៃរបស់តួអង្គហនុមាន ដែលមានឥទ្ធិពលក្នុងសង្គមខ្មែរ ទាំងផ្នែកវប្បធម៌ និងសង្គមខ្មែរ ក្នុងនោះវិស័យអក្សរសាស្រ្ត វិស័យកងទ័ព ជំនឿ ឈ្មោះទីកន្លែង សុទ្ធតែមាន ហនុមាននៅក្នុងសង្គមខ្មែរ ដោយយោងតាមឯកសារមានប្រភពច្បាស់លាស់។
ប្រធានក្រុមរូបនេះបន្ថែមថា លក្ខណៈពិសេសដែល ធ្វើឱ្យរូបមុខហនុមាននេះ ទទួលបានជ័យលាភីឆ្នើម នៃគ្រឿងឧបទេសដែលមានភាពច្នៃប្រឌិត ក៏ដោយសារស្នាដៃនេះ មានសោភ័ណភាពល្អ និងធ្វើដោយយកចិត្តទុកដាក់ ហើយចំណុចពិសេស គឺមានភស្ដុតាងជាឯកសារយោងត្រឹមត្រូវ ដែលសមាជិកក្រុមបានព្យាយាមស្រាវជ្រាវ ចងក្រងជាអត្ថបទ បញ្ចូលព័ត៌មានទាក់ទងជាមួយហនុមាន ដែលមានឥទ្ធិពលក្នុងសង្គមខ្មែរ រួមមាន វិស័យអក្សរសាស្រ្ត វិស័យកងទ័ព ជំនឿ ឈ្មោះទីកន្លែង ឈ្មោះរុក្ខជាតិឱសថ ជាដើម ទៅក្នុងរូបនោះ ។
កញ្ញា ពេជ្រ ស្រីពៅ ជាគរុនិស្សិតបរិញ្ញាបត្រ+២ ឯកទេសអក្សរសាស្រ្តខ្មែរ ជំនាន់ទី២ នៃវិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំ ដែលជាសមាជិកក្នុងការបង្កើតសម្ភារៈនេះ និយាយថា ក្នុងការបង្កើតស្នាដៃមួយនេះ ចំពោះខ្លួន ក៏ដូចជាសមាជិកក្រុម គឺបានប្រឈមបញ្ហាមួយចំនួនដូចជាការបែងចែកពេលវេលា ដោយគរុនិស្សិតត្រូវរៀនផង ចុះកម្មសិក្សាផង និងការចំណាយថវិកាផ្ទាល់ខ្លួនទិញសម្ភារៈដើម្បីផលិតជាដើម ។ តែទោះយ៉ាងនេះក្ដី ក៏សមាជិកក្រុមទាំងអស់នៅតែសហការគ្នា ជួបជុំពិភាក្សាគ្នា និងលះបង់កម្លាំងកាយចិត្ត ព្រមទាំងថវិកាក្នុងការផលិតស្នាដៃនេះឱ្យចេញជារូបរាង។
ស្រីពៅ មានជំនឿថា ការផលិតស្នាដៃផ្នែកនវានុវត្តន៍ រូបហនុមាននេះ គឺនឹងចូលរួមចំណែកជួយដល់គ្រូបង្រៀន និងសិស្សានុសិស្ស ជាពិសេសទៅលើមេរៀនអក្សរសិល្ប៍រឿងរាមកេរ្តិ៍ ដែលមានតួអង្គហនុមាន ដោយមកបង្ហាញសិស្សអំពីគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិរបស់តួអង្គ។
ជាមួយគ្នានេះ កញ្ញា ពេជ្រ ស្រីពៅ ក៏លើកទឹកចិត្តដល់គរុនិស្សិតទាំងអស់ដែលនឹងចេញទៅបំពេញការងារជាគ្រូបង្រៀន ត្រូវបង្កើនភាពច្នៃប្រឌិត ផលិតស្នាដៃថ្មីៗ សម្រាប់ជាសម្ភារឧបទេសក្នុងការបង្រៀន និងរៀនឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព ដើម្បីឱ្យសិស្សទទួលបានទាំងខ្លឹមសារមេរៀន និងការអនុវត្តជាក់ស្ដែង ជាពិសេសបំផុសសិស្សឱ្យមានការគិតស៊ីជម្រៅ បង្កើតអ្វីថ្មីៗស្របតាមបំណិនសតវត្សទី២១៕