ភ្នំពេញ – ដើម្បីរួមចំណែកដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមដែលមានលក្ខណៈជាប្រព័ន្ធក្នុងការអភិវឌ្ឍជំនាញ រាជរដ្ឋាភិបាលបានសម្រេចដាក់ឱ្យភាគីពាក់ព័ន្ធអនុវត្តផែនទីបង្ហាញផ្លូវ ស្តីពីការអភិវឌ្ឍជំនាញនៅកម្ពុជាឆ្នាំ២០២៣-២០៣៥ ។ ការដាក់ឱ្យអនុវត្តនេះ មានគោលដៅតម្រង់ទិស និងបន្សំកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ភាគីពាក់ព័ន្ធក្នុងការអភិវឌ្ឍជំនាញប្រកបដោយចំណេះដឹង សមត្ថភាព ជំនាញ ឥរិយាបថការងារ សីលធម៌វិជ្ជាជីវៈ និងផលិតភាពខ្ពស់ ដែលអាចឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការវិស័យឯកជននាពេញបច្ចុប្បន្ន និងអនាគត ។
ទន្ទឹមគ្នានេះ ផែនទីបង្ហាញផ្លូវស្តីពីការអភិវឌ្ឍជំនាញនៅកម្ពុជា មានសសរស្ដម្ភយុទ្ធសាស្ត្រចំនួន៥ គោលដៅសរុបចំនួន២៦ និងសមិទ្ធកម្ម គន្លឹះចំនួន២៧ និងបានរៀបចំជាសកម្មភាពអន្ដរាគមន៍ និងសូចនាករសមិទ្ធកម្មតាមអន្តរាគមន៍នីមួយៗចំនួន ៧៥ ដែលត្រូវបានរៀបចំឡើងប្រទាក់ក្រឡាគ្នាតាមគោលដៅ និងសសរស្ដម្ភយុទ្ធសាស្ត្រនីមួយៗ ។ នេះបើផ្អែកតាមខ្លឹមសាររបស់ផែនទីបង្ហាញផ្លូវស្តីពីការអភិវឌ្ឍជំនាញនៅកម្ពុជា ឆ្នាំ២០២៣-២០៣៥ ។
១. ការពង្រឹងគុណភាពអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ (អ.ប.វ) ៖ ការពង្រឹងគុណភាពអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ឆ្ពោះទៅរកការផលិតបណ្តុំកម្លាំងពលកម្មជំនាញ ដែលមានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ឆ្លើយតបនឹងម្រូវការទីផ្សារការងារ និងបានត្រៀមខ្លួនរួចរាល់សម្រាប់ចូលឧស្សាហកម្មតាមរយៈការអនុវត្តពេញលេញនូវក្របខ័ណ្ឌគុណវុឌ្ឍជាតិកម្ពុជា, ការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព និងអភិវឌ្ឍកញ្ចប់ស្តង់ដាបណ្ដុះបណ្តាលផ្អែកលើសមត្ថភាព, ការធ្វើឱ្យកម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលមានភាពទន់ភ្លន់, ការធ្វើបរិវត្តកម្មគ្រឹះស្ថានអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ, ការធ្វើវិក្រឹត្យការ អធិការកិច្ច និងវាយតម្លៃសមត្ថភាពគ្រូបច្ចេកទេស, និងការបន្ស៊ីគ្នានឹងក្របខ័ណ្ឌគុណវុឌ្ឍយោងកម្រិតតំបន់ និងពង្រឹងក្រុមប្រឹក្សាអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញដែលមានស្រាប់ ។
២. ការលើកកម្ពស់កិត្តិនាម និងការផ្សព្វផ្សាយ ៖ ការកសាងកិត្តិនាមនិងអត្តសញ្ញាណ និងបង្កើនការផ្សព្វផ្សាយគ្រប់ទម្រង់ឱ្យបានដល់សហគមន៍ ដើម្បីបង្កើនភាពទាក់ទាញ ពង្រឹងការតម្រង់ទិសវិជ្ជាជីវៈ ដើម្បីបង្កើនការយល់ដឹង ការផ្លាស់ប្តូរផ្នត់គំនិត ការផ្ដល់តម្លៃនិងសារៈសំខាន់ ការជំរុញឱ្យមានក្តីស្រមៃ និងមោទកភាពដែលចាប់យកការអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ។ ការរៀបចំកម្មវិធីអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ដោយបញ្ចូលការលើកកម្ពស់សហគ្រិនភាព ឱកាសហ្វឹកហ្វឺនកូនជាង និងប្រកបដោយបរិយាប័ន្ន ដែលមិនទុកនរណាម្នាក់ចោលដោយបង្កលទ្ធភាពងាយស្រួលដល់ក្រុមជនងាយរងគ្រោះចូលមកសិក្សានៅផ្នែកអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ។
៣. អប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ដែលឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការឧស្សាហកម្ម ៖ ចំណុចនេះសំដៅដល់ការពង្រីកតួនាទី ភារកិច្ច និងការចូលរួមរបស់វិស័យឯកជននៅក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញ ពង្រឹងនិងពង្រីកបណ្តាញរវាងគ្រឹះស្ថានអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ និងឧស្សាហកម្ម, លើកកម្ពស់ការរៀបចំជំនាញឡើងវិញ (Reskilling) និងការបង្កើនជំនាញ (Upskilling) និងបង្កើតក្រុមប្រឹក្សាជំនាញតាមវិស័យបន្ថែមទៀត ។
៤. អភិបាលកិច្ច និងភាពជាអ្នកដឹកនាំ ៖ ពង្រឹងអភិបាលកិច្ចប្រព័ន្ធអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ដោយបន្តអភិវឌ្ឍច្បាប់ និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្ត ពង្រឹងយន្តការអន្តរស្ថាប័នដើម្បីជំរុញការត្រួតពិនិត្យនិងគ្រប់គ្រង ។ ជាមួយគ្នានេះ ពង្រឹងប្រព័ន្ធធានាគុណភាព ពង្រឹងសមត្ថភាពគ្រប់គ្រងនិងដឹកនាំ និងការបង្កើតគណៈកម្មាធិការគ្រប់គ្រងនៅតាមគ្រឹះស្ថានអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ។
៥. ការផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន និងចីរភាព ៖ ធ្វើពិពិធកម្មប្រភពហិរញ្ញប្បទានអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពនៃការប្រើប្រាស់ធនធាន, ការពង្រឹងការគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុដោយឆ្ពោះទៅរកការអនុវត្តផ្អែកលើលទ្ធផល និងស្វ័យភាពរបស់គ្រឹះស្ថានបណ្តុះបណ្តាលជំនាញ, បង្កើនការវិភាជន៍ថវិកាថ្នាក់ជាតិសម្រាប់អប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈក្នុងការអភិវឌ្ឍជំនាញ ។
គួររំលឹកដែរថា ផែនទីបង្ហាញផ្លូវស្តីពីការអភិវឌ្ឍជំនាញនៅកម្ពុជា ឆ្នាំ២០២៣-២០៣៥ មានលក្ខណៈប្រទាក់ក្រឡា និងបំពេញឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមកជាមួយផែនទីបរិវត្តកម្មឧស្សាហកម្មវាយនភណ្ឌ និងកាត់ដេរ ឆ្នាំ២០២៣-២០២៧ ដែលបានរៀបចំឡើងក្នុងគោលបំណងប្រែក្លាយឧស្សាហកម្មវាយនភណ្ឌ និងកាត់ដេរកម្ពុជាឱ្យកាន់តែមានភាពប្រកួតប្រជែងខ្ពស់ និងបង្កើនតម្លៃបន្ថែមក្នុងខ្សែច្រវាក់តម្លៃចីរភាពបរិស្ថាន ការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាជំនាញ និងសហគ្រិនភាព ព្រមទាំងចូលរួមគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយ និងយុទ្ធសាស្ត្រតាមវិស័យរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ៕