ខណៈដែលការប្រឡងសញ្ញាបត្រមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិ ឬបាក់ឌុប ខិតជិតមកដល់ ក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍ បានធ្វើការអំពាវនាវ និងលើកទឹកចិត្តដល់សិស្សានុសិស្ស ពិចារណាចាប់យកការសិក្សាជំនាញឌីជីថល ក្រោយប្រឡងចប់ ស្របតាមបរិបទ នៃបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្ម ៤.០ ក្នុងគោលដៅស្វែងរកការងារបានល្អ និងបានចំណូលខ្ពស់។
ក្រសួងប្រៃសណីយ៍លើកឡើងថា ក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី១ របស់រាជរដ្ឋាភិបាល នីតិកាលទី៧ បានកំណត់យក “បច្ចេកវិទ្យា” ជាពិសេស “បច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល” ជាអាទិភាពគន្លឹះទី៥ បន្ទាប់ពី “មនុស្ស ផ្លូវ ទឹក ភ្លើង”។ បន្ថែមលើនេះទៀត ផែនទីបង្ហាញផ្លូវអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញឌីជីថល ២០២៤-២០៣៥ ដែលរាជរដ្ឋាភិបាលបានអនុម័តកាលពីដើមឆ្នាំ២០២៤ ក៏បានដាក់ចេញនូវក្របខណ្ឌសមត្ថភាពជំនាញឌីជីថល ដោយបែងចែកចេញជា ៧ផ្នែក ២០ក្រុមជំនាញ និង ៦៣មុខរបរសំខាន់ៗ សុទ្ធសឹងជាជំនាញកំពុងមានតម្រូវការខ្ពស់ និងងាយទទួលបានឱកាសការងារល្អៗ ព្រមទាំងអាចចូលរួមចំណែកក្នុងការកសាងរដ្ឋាភិបាល សេដ្ឋកិច្ច និងសង្គមឌីជីថលដ៏រស់រវើក។
បើតាមក្រសួងប្រៃសណីយ៍ ជំនាញឌីជីថល ផ្នែកសំខាន់ៗ ដែលកំពុងមានតម្រូវការរួមមាន ៖ ផ្នែកហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធឌីជីថល (Digital Infrastructure), ផ្នែកសន្តិសុខសាយប័រ (Cybersecurity), ផ្នែកអភិបាលកិច្ចទិន្នន័យ (Data Governance), ផ្នែកសុសវែរ និងកម្មវិធីកុំព្យូទ័រ (Software and Applications), ផ្នែកទិន្នន័យ និងបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (Data and Artificial Intelligence), ផ្នែកទំនាក់ទំនង លក់ និងទីផ្សារឌីជីថល (Digital Communication, Sales and Marketing) ក៏ដូចជា ផ្នែកនវានុវត្តន៍ឌីជីថល និងសហគ្រិនភាព (Digital Innovation and Entrepreneurship)។
លោក ជី សុផាត អ្នកជំនាញក្នុងវិស័យបច្ចេកវិទ្យា មានប្រសាសន៍ថា ជំនាញឌីជីថលពិតជាសំខាន់សម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា ព្រោះបើតាមរយៈទិន្នន័យកាលពីឆ្នាំកន្លងទៅ គឺមានសិស្សតែប្រមាណ ១០ភាគរយប៉ុណ្ណោះ ដែលបានចាប់យកជំនាញឌីជីថលសម្រាប់បន្តការសិក្សានៅឧត្តមសិក្សា។ លោកថា ចាប់តាំងពីការរីករាលនៃជំងឺកូវីដ១៩ មកដល់បច្ចុប្បន្ន ទាំងរាជរដ្ឋាភិបាល ទាំងក្រុមហ៊ុនឯកជន គឺបានយកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការអភិវឌ្ឍប្រព័ន្ធឌីជីថល ទាំងការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម ក៏ដូចជាប្រតិបត្តិការក្នុងសង្គម ដែលធ្វើឱ្យមានតម្រូវការខ្ពស់សម្រាប់អ្នកជំនាញឌីជីថល ប៉ុន្តែចំនួននិស្សិតកម្ពុជាដែលចេះជំនាញឌីជីថល គឺមានកម្រិតនៅឡើយ។
ជាការកត់សម្គាល់របស់លោក ជី សុផាត និស្សិតដែលចេះជំនាញឌីជីថល បច្ចុប្បន្នពួកគេមិនពិបាកនៅក្នុងការរកការងារធ្វើនោះទេ, ហើយបើនិយាយពីកត្តាហិរញ្ញវត្ថុវិញ ក៏ប្រសើរ បើធៀបនឹងផ្នែកផ្សេងៗ ។ លោក ជី សុផាត ក៏បានឱ្យដឹងដែរថា ការចេះនូវជំនាញឌីជីថល គឺមានឱកាសការងារច្រើន ដោយមិនត្រឹមតែការងារនៅក្នុងស្រុកទេ តែក៏អាចមានការងារនៅក្រៅស្រុកផងដែរ ព្រោះនេះជាបច្ចេកទេស ដោយអ្នកជំនាញនេះអាចធ្វើការនៅទីណាក៏បាន។
យោងតាមទិន្នន័យក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា និស្សិតដែលកំពុងសិក្សាជំនាញឌីជីថលនៅថ្នាក់ឧត្តមសិក្សា គឺមានចំនួនប្រមាណជា ១០% នៃចំនួនិស្សិតសរុបប្រមាណ ២០ម៉ឺននាក់ដែលចុះឈ្មោះចូលរៀនថ្នាក់ឧត្តមសិក្សាជារៀងរាល់ឆ្នាំ។ ចំនួននេះបានបង្ហាញពីការចាប់អារម្មណ៍ពីការសិក្សាជំនាញឌីជីថលនៅមានកម្រិតទាប បើប្រៀបធៀបទៅនឹងជំនាញវិទ្យាសាស្រ្តសង្គម ធុរកិច្ច និងច្បាប់ ដែលមានចំនួននិស្សិតសរុបរហូតដល់ជាង ៦០%។
តាមការសិក្សា និងវាយតម្លៃលើតម្រូវការ និងការផ្គត់ផ្គង់ជំនាញឌីជីថលនៅកម្ពុជា ដែលធ្វើឡើងដោយបណ្ឌិត្យសភាបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលកម្ពុជា និងវិទ្យាស្ថានស្រាវជ្រាវ និងអភិវឌ្ឍន៍កម្ពុជា គាំទ្រដោយក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍ និងកម្មវិធីអភិវឌ្ឍន៍សហប្រជាជាតិ ដែលបានប្រមូលទិន្នន័យពីក្រុមហ៊ុនចំនួនជាង២រយដែលកំពុងធ្វើប្រតិបត្តិការក្នុងប្រទេសកម្ពុជា បានរកឃើញពីគម្លាតជំនាញឌីជីថល កង្វះខាតអ្នកជំនាញឌីជីថលក្នុងទីផ្សារការងារ ដែលមានដូចជា អ្នកជំនាញអភិវឌ្ឍន៍មាតិកា, អ្នកជំនាញសរសេរកម្មវិធីកុំព្យូទ័រ, អ្នកជំនាញច្នៃប្រឌិត និងនវានុវត្តន៍បច្ចេកវិទ្យា, អ្នកជំនាញដោះស្រាយបញ្ហាលើសុសវែរ និងហាដវែរ និង អ្នកជំនាញគ្រប់គ្រង និងការពារទិន្នន័យចាំបាច់។
ជាមួយគ្នានេះ តាមរយៈការស្ទង់មតិទៅលើក្រុមហ៊ុនទាំងជាង២រយ គេក៏បានអះអាងពីកំណើន នៃតម្រូវការជ្រើសរើសបុគ្គលិកថ្មីដែលជាអ្នកជំនាញបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល ជាមធ្យម៣០%ក្នុងមួយឆ្នាំ ។ កំណើនតម្រូវការអ្នកជំនាញឌីជីថលសម្រាប់ក្រុមហ៊ុននាពេលអនាគតរួមមាន ៖ អ្នកបង្កើតកម្មវិធីសុសវែរ, អ្នកទីផ្សារផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា, អ្នកជំនាញគ្រប់គ្រងទិន្នន័យ និងបណ្តាញ, អ្នករចនាក្រាហ្វិក និងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ, អ្នកបច្ចេកទេសជំនាញបច្ចេកវិទ្យា, អ្នកផ្តល់សេវាកម្មជំនាញបច្ចេកវិទ្យា, វិស្វករអេឡិចត្រូនិក និងអ្នកគ្រប់គ្រងផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា។ ដោយឡែកសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនវិស័យសេដ្ឋកិច្ចផ្សេងទៀត ក្នុងចំណោមជំនាញបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលសំខាន់ៗដែលត្រូវការនាពេលអនាគតរួមមាន ៖ អ្នកទីផ្សារផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា, អ្នកជំនាញគ្រប់គ្រងទិន្នន័យ និងបណ្តាញ, អ្នកបច្ចេកទេសទូរគមនាគមន៍ និងការផ្សព្វផ្សាយ, អ្នករចនាក្រាហ្វិក និងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងជំនាញឌីជីថលផ្សេងៗទៀត៕