ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅនៃការអប់រំ មានមធ្យោបាយជាច្រើន ប៉ុន្តែក្នុងចំណោមនោះ ក៏មានកត្តាសំខាន់ៗ៤ ដែលជួយដល់ការលើកកម្ពស់គុណភាពអប់រំនៅកម្ពុជា។ នេះជាប្រសាសន៍លើកឡើងរបស់ ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ជួន ណារ៉ុន ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា ក្នុងឱកាសថ្លែងបាឋកថាពិសេស សម្រាប់អន្តរជាតិសម្រាប់យុវជន ឆ្នាំ២០២៤។
បើតាមប្រសាសន៍របស់ ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ កត្តាសំខាន់ទាំង៤ ដើម្បីលើកកម្ពស់គុណភាពអប់រំនៅកម្ពុជា រួមមាន ទី១ គឺ កត្តាសាលារៀន ៖ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តីមានប្រសាសន៍ថា ដើម្បីទាក់ទាញឱ្យសិស្សចូលរៀន សាលារៀនត្រូវតែមានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធល្អ មានបន្ទប់រៀនទំនើប មានសម្ភារៈឧបទ្ទេសល្អ ហើយសំខាន់បំផុត គឺការគ្រប់គ្រងរបស់នាយកសាលា។
ទី២ គឺ កត្តាគ្រូបង្រៀន ៖ ឯកឧត្តម ហង់ជួន ណារ៉ុន មានប្រសាសន៍ថា ដើម្បីបង្រៀនសិស្សឱ្យមានគុណភាព គឺទាល់តែគ្រូបង្រៀនមានគុណភាព គ្រូបង្រៀនតម្រូវឱ្យមានស្តង់ដារវិជ្ជាជីវៈគ្រូបង្រៀន ដោយមានចំណេះដឹងទូលំទូលាយ យល់ដឹងអំពីចិត្តគរុកោលល្យ ចេះប្រើប្រាស់វិធីសាស្រ្តបង្រៀន ដើម្បីឱ្យសិស្សទទួលបាននូវបំណិនសតវត្សរ៍ទី២១។
“គ្រូបង្រៀនត្រូវរៀនជាប្រចាំ បើមិនរៀនទេ យើងមិនអាចដើរទាន់បច្ចេកវិទ្យាបានទេ និងសីលធម៌វិជ្ជាជីវៈ ធ្វើយ៉ាងម៉េចឱ្យមានភាពយុត្តិធម៌ ក៏ដូចជាសីលធម៌ជាដើម ដូច្នេះកត្តាគ្រូបង្រៀន ជាកត្តាសំខាន់ទី២ ដើម្បីសម្រេចបាននូវការអប់រំមួយដែលល្អ”
ឯកឧត្តម ហង់ជួន ណារ៉ុន រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា
ទី៣ កត្តាសិស្ស ៖ បើតាមប្រសាសន៍របស់ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងអប់រំ ដើម្បីទទួលទទួលបានសិស្សដែលល្អ គឺត្រូវថែទាំតាំងពីក្មេង ដោយបានន័យថា តួនាទីសារៈសំខាន់ នៃការថែទាំពីក្មេង គឺផ្តល់ឱកាសឱ្យរៀននៅមត្តេយ្យសិក្សា ដើម្បីអភិវឌ្ឍបំណិនសង្គម បន្ទាប់មកទៀតគឺធ្វើម៉េចឱ្យសិស្សខិតខំប្រឹងប្រែងរៀនសូត្រ ។
ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យមានប្រសាន៍បន្តថា សាលាត្រូវតែទាក់ទាញឱ្យសិស្សមករៀន ហើយឪពុកម្តាយត្រូវតែគាំទ្រ ដូច្នេះកត្តាទី៤ គឺការគាំទ្រ និងការចូលរួមរបស់ឪពុកម្តាយ ។ ឯកឧត្តម ហង់ជួន ណារ៉ុន មានប្រសាសន៍ដោយសង្កត់ធ្ងន់ថា ឪពុកម្តាយត្រូវតែមានការត្រួតពិនិត្យចំពោះកូន ព្រោះកូនមកសាលារៀនតែ៥ ទៅ៦ម៉ោងក្នុងមួយថ្ងៃ ប៉ុន្តែពេលត្រឡប់ទៅផ្ទះវិញ គឺត្រូវតែមានការគាំទ្រ ហើយសង្គមទាំងមូលត្រូវឱ្យតម្លៃលើការអប់រំ ព្រោះប្រសិនបើសង្គមមិនឱ្យតម្លៃលើការអប់រំ គ្រូបង្រៀននឹងគ្មានទឹកចិត្តទៅបង្រៀន ហើយសិស្សខ្លួនឯងក៏មិនមានទឹកចិត្តរៀនដែរ។
សរុបមកវិញ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តីបញ្ជាក់ថា កត្តាទាំង៤ខាងលើនេះ គឺសំខាន់ ហើយក៏ត្រូវបានបញ្ចូលទៅក្នុងស្តង់ដារសាលារៀនគំរូ ហើយជាមួយគ្នាដើម្បីសម្រេចបាននូវគុណភាពអប់រំ គឺសង្គមទាំងមូលត្រូវតែសហការគ្នា ធ្វើយ៉ាងម៉េចកែលម្អជាប្រចាំ។
សូមបញ្ជាក់ដែរថា ចាប់តាំងពីចុងឆ្នាំ២០២៣មក ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានដាក់ឱ្យអនុវត្តនូវស្តង់ដារសាលារៀនគំរូ ចាប់ពីថ្នាក់មត្តេយ្យសិក្សា រហូតដល់វិទ្យាល័យ ដើម្បីលើកកម្ពស់គុណភាពអប់រំនៅកម្ពុជា។
ស្តង់ដារសាលារៀនគំរូ ដែលក្រសួងបានដាក់អនុវត្តគឺ ការលើកកម្ពស់អភិបាលកិច្ចសាលារៀន ការពិនិត្យកែសម្រួលនិងរៀបចំកម្មវិធីសិក្សា និងសកម្មភាពក្រៅម៉ោងសិក្សាឱ្យស្របទៅតាមតម្រូវការក្នុងការពង្រឹងចំណេះដឹង វិន័យ សីលធម៌ និងឥរិយាបថរបស់សិស្ស ការយចិត្តទុកដាក់លើសុខភាពសិស្ស និងការជំរុញនិងលើកទឹកចិត្តការចូលរួមរបស់ឪពុកម្ដាយ អាណាព្យាបាល និងសហគមន៍ ក្នុងការអប់រំ។ បើតាមប្រសាសន៍របស់ ឯកឧត្តម ហង់ជួន ណារ៉ុន «សាលារៀនគំរូ គឺជាសាលារៀនដែលសម្រេចបាននូវស្ដង់ដាទាំង៥ ដែលរួមមាន ស្ដង់ដារទី១ លទ្ធផលសិក្សារបស់សិស្ស ស្ដង់ដារទី២ ការបង្រៀននិងរៀន ស្ដង់ដាទី៣ ការចូលរួមរបស់សហគមន៍ ស្ដង់ដារទីដំណើរប្រតិបត្តិការនិងរដ្ឋបាលសាលារៀន និងស្ដង់ដាទី៥ គណនេយ្យភាពរបស់សាលារៀន»៕