ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា កាលពីពេលថ្មីៗនេះ បានដាក់ឱ្យដំណើរការប្រព័ន្ធអេកូស៊ីសស្តែមអប់រំបែបឌីជីថល ក្រោមការគាំទ្រពីក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍ ក៏ដូចជាអង្គការ JICA, UNICEF ក៏ដូចជាអង្គការ UNESCO ដោយរំពឹងថា ប្រព័ន្ធមួយនេះ នឹងជួយដល់កំណែទម្រង់គ្រូបង្រៀនផ្សារភ្ជាប់ទៅនឹងការរីកចម្រើនផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល។
បើតាមសេចក្តីប្រកាសរបស់ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា ប្រព័ន្ធអេកូស៊ីសស្តែមអប់រំបែបឌីជីថល ជា គម្រោងនៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរវាងក្រសួងអប់រំ ជាមួយនឹងក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍ លើការបង្កេីតនិងប្រតិបត្តិការថ្នាលអប់រំដោយប្រេីប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាគមនាគមន៍ព័ត៍មាន និងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ។ គម្រោងមួយនេះ គឺដើម្បីធ្វើទំនើបកម្ម កម្មវិធីអប់រំទាំងនៅកម្រិតចំណេះដឹងទូទៅ និងនៅគ្រឹះស្ថានបណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀននៅកម្ពុជា ឱ្យឆ្លើយតបទៅនឹងបរិវត្តកម្មឌីជីថល ស្របតាមយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណដំណាក់កាលទី១ នៃរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា នីតិកាលទី៧។

លោកជំទាវ គឹម សេដ្ឋានី រដ្ឋលេខាធិការប្រចាំការ ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា មានប្រសាសន៍ថា គម្រោងនៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការនេះ គឺពិតជាមានសារៈសំខាន់ដែលមិនអាចខ្វះបាន ដែលជាចលករជំរុញល្បឿនអប់រំតាមបែបឌីជីថល បង្កើនប្រសិទ្ធភាពសិក្សាតាមរយៈការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាឱ្យកាន់តែសកម្ម ឆ្លើយតបបរិបទតំបន់ និងសាកលលោកនាពេលបច្ចុប្បន្ន។
ឯកឧត្តម សិត សេង នាយកវិទ្យាស្ថានគរុកោសល្យរាជធានីភ្នំពេញ មានប្រសាសន៍ថា តាមរយៈការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធអេកូស៊ីសស្តែមអប់រំបែបឌីជីថលនេះ នឹងជួយដល់គ្រូឧទ្ទេស និងគរុសិស្សបង្កើតទំនាក់ទំនងជំនាញ ប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល អភិវឌ្ឍមេរៀនឌីជីថល បង្កើតសមត្ថភាពបញ្ញា ការគិតវិភាគស៊ីជម្រៅប្រកបដោយបំណិនសតវត្សទី២១។
បច្ចុប្បន្ន ប្រពន្ធនេះ មានវីដេអូសរុបចំនួន ១៨៥ ដែលត្រូវផលិតឡើងដោយ គ្រូឧទ្ទេស និងក្រុមការងារ EBC ដោយបានរៀបចំជាប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងសិក្សាបែបឌីជីថល គ្របដណ្ដប់លើមុខវិជ្ជាសរុបចំនួន ៣២មុខវិជ្ជាចាប់ពីឆ្នាំទី១ ដល់ឆ្នាំទី៤ សម្រាប់កម្មវិធីអប់រំគ្រូបង្រៀនកម្រិតថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រ គ្រូបង្រៀនកម្រិតបឋមសិក្សា និងកម្រិតមូលដ្ឋាន។

យ៉ាងណាក៏ដោយ ដើម្បីជាការលើកកម្ពស់គុណភាពអប់រំនៅគ្រប់កម្រិតសិក្សា ជាពិសេសកំណែទម្រង់គ្រឹះស្ថានបណ្តុះបណ្តាលគ្រូ លោកជំទាវ គឹម សេដ្ឋានី បានផ្តល់ជូននូវសមាសភាពចំនួន៦ ដែលជាធាតុដ៏ចាំបាច់ក្នុងការធានាបាននូវប្រសិទ្ធភាព និងគុណភាពខ្ពស់នៃការបណ្ដុះបណ្ដាលគ្រូបង្រៀននៅកម្ពុជា រួមមាន ៖ (១). ការកែលម្អកម្មវិធីបណ្ដុះបណ្ដាល និងវិក្រឹត្យការគ្រូបង្រៀន (២). ការអភិវឌ្ឍវិជ្ជាជីវៈគ្រូឧទ្ទេសខាងផ្នែកខ្លឹមសារមេរៀន គរុកោសល្យ និងវិធីសាស្ត្របង្រៀនសម្បូរបែប និងការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា ឌីជីថលនិងAI ក្នុងការបង្រៀន (៣). ការអភិវឌ្ឍហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធស្របតាមបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗ មន្ទីរពិសោធន៍ និងបណ្ណាល័យទំនើប (៤). ការអភិវឌ្ឍភាពជាអ្នកដឹកនាំ និងគ្រប់គ្រង (៥). ការផ្សារភ្ជាប់ទ្រឹស្ដីទៅនឹងការអនុវត្តកម្មវិធីគរុកោសល្យ និង (៦). ការធានាគុណភាពនៃការបណ្ដុះបណ្ដាល៕






























