តាមរយៈបទពិសោធន៍ផ្ទាល់ខ្លួន កញ្ញា សេង ហ្គេកលី ជាអ្នកនិពន្ធសៀវភៅ និងជាអ្នកបង្កើតមាតិកាលើកទឹកចិត្តនៅលើបណ្តាញសង្គម លើកឡើងថា ជីវិតរបស់យើងនឹងផ្លាស់ប្តូរ បើសិនជាយើងផ្លាស់ប្តូរការគិត និងសកម្មភាពប្រចាំថ្ងៃរបស់យើងបានល្អ ហើយការអនុវត្តការគិតបែបនេះបាន គឺជះឥទ្ធិពលជាវិជ្ជមានទៅកាន់ការរស់នៅ ការងារ និងការសិក្សា។
ថ្លែងទៅកាន់យុវជនប្រមាណ១ពាន់នាក់ នៅក្នុងសិក្ខាសាលាប្រចាំឆ្នាំរបស់សាកលវិទ្យាល័យបញ្ញាសាស្ត្រកម្ពុជា “Winning University Life 2024” កាលពីពេលថ្មីៗនេះ កញ្ញា សេង ហ្គេកលី បានចែករំលែកអំពីរបត់ជីវិត និងកត្តាដែលនាំឱ្យនាងមានគោលជំហរ រួមទាំងសិល្បៈនៃការដឹងនាំជីវិតផ្ទាល់ខ្លួន ហើយអ្វីដែលនាងយល់ថា វាមានឥទ្ធិពលនោះ គឺការគិតថានឹងអាចទៅរួច និងការមើលទៅលើរូបភាពអ្វីមួយក្នុងផ្លូវវិជ្ជមាន រួមទាំងការក្តោបក្តាប់វាសនាខ្លួនឯង។
ងាកទៅអតីតកាលបន្តិច ហ្គេកលី នឹកទៅដល់ដំណើរវិវឌ្ឍន៍របស់ក្មេងស្រី នាងនិយាយថា មជ្ឈដ្ឋាននៃការរស់នៅជុំវិញខ្លួននាងពេលនោះ ចំពោះភាពជាគំរូរបស់ក្មេងស្រីទូទៅគឺក្រោយរៀនចប់មធ្យមសិក្សា ដំណើរជីវិតបន្ត របស់ពួកគាត់ភាគច្រើន គឺការមានគ្រួសារ រៀបការ និងមានតួនាទីបង្កើតបុត្រធីតា ក៏ដូជាការមើលថែគ្រួសារជាដើម ដែលរូបភាពទាំងនេះ ត្រូវបានចាស់ទុំក្នុងភូមិផងរបងជាមួយបានដាក់និយមន័យឱ្យថា គឺជាកូនល្អ។
យ៉ាងណាក៏ដោយ ទោះមានសេចក្ដីអំណរពីមជ្ឈដ្ឋានរស់នៅក្បែរខ្លួនក៏ដោយ ក៏មិនបានជំរុញឱ្យ ហ្គេកលី ចង់បានជីវិតបែបនោះទេ ទន្ទឹមគ្នានឹងការមិនពេញចិត្តចំពោះការកំណត់តាមរយៈបរិយាកាសសង្គម នាងក៏មិនទាន់ដឹងដែរថា តើដំណើរជីវិតបែបណាដែលនាងស្រមៃចង់បាននៅឡើយ? ដែលហេតុផលទាំងនេះហើយ បង្កើតជាភាពមន្ទិលនិងភាពស្មុគស្មាញទៅកាន់ក្មេងស្រីម្នាក់ដែលកំពុងស្វែងរកខ្លួនឯង ។
រៀបការមានកូនទាំងនៅវ័យក្មេង ខ្ញុំអត់ចង់មានជីវិតរស់នៅបែបនេះទេ! ខ្ញុំចង់មានផ្លូវជីវិតផ្សេងមួយទៀត ប៉ុន្តែស្ថានភាពខ្ញុំកាលនោះបើសួរថាផ្លូវជីវិតបែបណាខ្ញុំក៏មិនដឹងដែរ ព្រោះថាមើលឃើញតែរូបភាពមនុស្សស្រីវ័យក្មេង គាត់រៀបការ គាត់នៅផ្ទះ និងការមើលថែកូនៗតែប៉ុណ្ណោះ…
កញ្ញា សេង ហ្គេកលី
ហ្គេកលី បន្តប្រាប់អំពីដំណើរជីវិត នៅពេលដែលនាងមានឱកាសជាន់ទឹកដីទីក្រុងភ្នំពេញដំបូងយ៉ាងដូច្នេះថា ពេលមកដល់ភ្នំពេញដំបូង នាងតែងអនុវត្តន៍ទៅតាមការណែនាំរបស់អាណាព្យាបាលយ៉ាងខ្ជាប់ខ្ជួន, ហ្គេកលី មិនដើរទៅទីដែលឆ្ងាយពីផ្ទះនោះទេ ក្រៅអំពីសាលារៀន ហើយនឹងទីស្នាក់អាស្រ័យ។ ក្រោយពេលបញ្ចប់បាក់ឌុប ហ្គេកលី និយាយទាំងមានចំណាប់អារម្មណ៍ហាក់សោកស្តាយថា នាងមិនស្គាល់សង្គមខាងក្រៅអ្វីទាំងអស់ ចំណែកឯការសម្រេចចិត្ត ចូលសិក្សានៅមហាវិទ្យាល័យទៀតសោត ក៏មិនស្របនិងសំណូលចិត្ត រហូតដល់នាងបាត់បង់ថាមពលក្នុងការទៅរៀននៅសាកលវិទ្យាល័យឱ្យបានចប់ចុងចប់ដើម។
ពេលមិនទាន់មានឱកាសស្វែងរកខ្លួនឯង ខ្ញុំជ្រើសជំនាញទាំងដែលខ្លួនមិនស្រឡាញ់ក្រោយបញ្ចប់បាក់ឌុប ដូច្នេះការរៀនអត់មានគោលដៅ និងមិនមានផែនការអ្វីទាំងអស់ បន្ទាប់មកក៏មិនទទួលបាននូវភាពជោគជ័យពីជីវិតនៅសាកលវិទ្យាល័យ ដោយសារជ្រើសជំនាញដែលខ្លួនឯងមិនស្រឡាញ់ ហើយរៀនក៏មិនចប់។
កញ្ញា សេង ហ្គេកលី
បុព្វហេតុមួយដែលនាំឱ្យនាងចាប់ផ្តើមស្វែងរកខ្លួនឯងគឺ កញ្ញា ហ្គេកលី បានចូលរួមនៅក្នុងសិក្ខាសិលាមួយ ដែលនិយាយអំពីផែនការជីវិត ការជ្រើសរើសជំនាញរៀននៅសាកលវិទ្យាល័យ និងចំណុចសំខាន់ដទៃទៀតក្នុងការរស់នៅ។ ក្រោយវិនិយោគពេលស្ដាប់ការចែករំលែកពីសំណាក់វាគ្មិន រួមទាំងការយកគំនិតទាំងនោះទៅពិចារណាបន្ថែម គឺនាងចាប់ផ្តើមផ្លាស់ប្តូរការគិត និងការឱ្យតម្លៃទៅលើការយល់អំពីខ្លួនឯង។ ហ្គេកលី បានដាក់សំណួរទៅកាន់ខ្លួនឯងថា តើខ្ញុំចូលចិត្តអ្វី ចង់បានអ្វី រួមទាំងការប្តេជ្ញាចិតថា ត្រូវតែរៀបចំផែនការឱ្យច្បាស់លាស់ មុននឹងប្រើប្រាស់ជីវិតជានិស្សិតក្នុងសាកលវិទ្យាល័យម្តងទៀត៕