ភ្នំពេញ – ការអប់រំបានផ្លាស់ប្តូរជាបន្តបន្ទាប់ចាប់តាំងពីជំនាន់ ១.០ ដោយពេលនោះគឺផ្តោតលើការបង្រៀនរបស់គ្រូ និងការទន្ទេញរបស់សិស្ស, បន្ទាប់មកការអប់រំក៏ឈានដល់ជំនាន់ ២.០ ដោយគ្រូបង្រៀន និងសិស្សចាប់ប្រើបច្ចេកវិទ្យាជាមូលដ្ឋាន លើការស្រាវជ្រាវតាមប្រព័ន្ធអ៊ីនធើណិត។ រីឯការអប់រំជំនាន់ ៣.០ គឺផ្តោតលើចំណេះដឹងដែលជាការស្រាវជ្រាវបែបវិទ្យាសាស្រ្ត និងប្រាកដនិយម។ បច្ចុប្បន្ននេះ ការអប់រំ បានឈានដល់ជំនាន់ ៤.០ហើយ តើការអប់រំជំនាន់ ៤.០នេះ ត្រូវផ្តោតទៅលើអ្វី?
បើតាមគេហទំព័រ Forbe បានឱ្យដឹងថា ការអប់រំ៤.០ ផ្តោតលើនវានុវត្តន៍ ដោយមានន័យថា រៀនដើម្បីបង្កើតថ្មី និងច្នៃប្រតិដ្ឋ។ ការអប់រំ ៤.០ គឺជាបច្ចេកទេសនៃការរៀនសូត្រដែលត្រូវបានផ្សារភ្ជាប់ជាមួយនឹងបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្ម៤.០ និងផ្តោតលើការផ្លាស់ប្តូរអនាគតនៃការអប់រំតាមរយៈបច្ចេកវិទ្យាទំនើប និងស្វ័យប្រវត្តិកម្ម។ ទន្ទឹមគ្នានេះ បច្ចេកវិទ្យាឆ្លាតវៃបញ្ញាសិប្បនិមិត្ត (AI) និងមនុស្សយន្ត គឺជាផ្នែកនៃបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មនេះផងដែរ។
តើម៉ាស៊ីនសិក្សាស្វ័យប្រវត្តិ (Machin Learning) នៅក្នុងការអប់រំ៤.០មានអត្ថប្រយោជន៍អ្វីខ្លះ?
ម៉ាស៊ីនសិក្សាស្វ័យប្រវត្តិ (Machin Learning) នៅក្នុងការអប់រំ៤.០ មានអត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើនដូចជា ៖
ទី១. ការរៀបចំនិស្សិតសម្រាប់ឧស្សាហកម្មវិវត្ត ៖ នៅពេលដែលប្រព័ន្ធរូបវិទ្យាតាមអ៊ីនធឺណិត (CPS) បានរួមបញ្ចូលកាន់តែច្រើនទៅក្នុងអាជីវកម្មជាច្រើន នោះជំនាញដែលត្រូវការសម្រាប់បុគ្គលិកនឹងផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងប្រាកដ។ យោងតាមការស្រាវជ្រាវរបស់ McKinsey Digital ៦០% នៃវិជ្ជាជីវៈទាំងអស់អាចមានយ៉ាងហោចណាស់មួយភាគបី នៃការងាររបស់ពួកគេ ត្រូវជំនួសដោយស្វ័យប្រវត្តិកម្ម ព្រោះតែបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្ម៤.០។ ទន្ទឹមគ្នានេះ បច្ចេកវិទ្យាផ្ដល់ឱ្យនូវការរក្សាទំនាក់ទំនងគ្រប់ពេលវេលា ទំនួលខុសត្រូវការងារកាន់តែមានភាពបត់បែន និងអាចសម្របខ្លួនបាន។
ទី២. ស្វ័យប្រវត្តិកម្មកិច្ចការរដ្ឋបាល ៖ គ្រូបង្រៀនលះបង់ពេលវេលាយ៉ាងច្រើនសម្រាប់កិច្ចការរដ្ឋបាល។ ការអនុវត្តបញ្ញាសិប្បនិមិត្ត (AI) និងម៉ាស៊ីនសិក្សាស្វ័យប្រវត្តិ (Machin Learning) នៅក្នុងការអប់រំ អាចជួយក្នុងស្វ័យប្រវត្តិកម្មនៃចំណាត់ថ្នាក់សកម្មភាព និងការវាយតម្លៃ ។ កិច្ចការរដ្ឋបាលអាចធ្វើឡើងដោយស្វ័យប្រវត្តិ ដែលអនុញ្ញាតឱ្យគ្រូចំណាយពេលច្រើនជាមួយសិស្ស និងកែលម្អបទពិសោធន៍សិក្សា។
ទី៣. ផ្តល់ជូនការអប់រំដោយផ្ទាល់ ៖ គោលដៅនៃការប្រើប្រាស់បញ្ញាសិប្បនិមិត្ត (AI) និងម៉ាស៊ីនសិក្សាស្វ័យប្រវត្តិ (Machin Learning) ក្នុងការអប់រំ គឺមិនមែនដើម្បីជំនួសគ្រូបង្រៀននោះទេ ប៉ុន្តែដើម្បីជួយគ្រូបង្រៀនឱ្យយល់កាន់តែច្បាស់ពីសក្តានុពល និងដែនកំណត់របស់សិស្សម្នាក់ៗ។
ទី៤. ផ្តល់ការរិះគន់ក្នុងន័យស្ថាបនា ៖ គ្រូបង្រៀនអាចប្រើប្រាស់បញ្ញាសិប្បនិមិត្ត (AI) នៅក្នុងថ្នាក់រៀន ដើម្បីជួយបង្កើនការណែនាំដែលគ្រូផ្តល់ជូនសិស្សរបស់ពួកគេ ក៏ដូចជាធ្វើឱ្យការរៀនសូត្រកាន់តែមានការចូលរួម និងគួរឱ្យរំភើប ។ សិស្សទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីមតិកែលម្អភ្លាមៗ ព្រោះវាអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេមើលឃើញកន្លែងដែលពួកគេកំពុងធ្វើខុស និងរបៀបដែលពួកគេអាចកែលម្អ។
ទី៥. ផ្តល់សិទ្ធិចូលរៀនដល់សិស្សទាំងអស់ ៖ ការរៀនសូត្រក្លាយជាសកលសម្រាប់សិស្សទាំងអស់ នៅពេលដែលបញ្ញាសិប្បនិមិត្ត (AI) និងម៉ាស៊ីនសិក្សាស្វ័យប្រវត្តិ (Machin Learning) ត្រូវបានប្រើនៅក្នុងថ្នាក់រៀន។ វាអាចជួយសិស្សឱ្យយកឈ្នះលើឧបសគ្គភូមិសាស្រ្តក្នុងការរៀន។ គួរជម្រាបជូនថា ការសម្របខ្លួននៃការរៀនដែលរួមបញ្ចូលបញ្ញាសិប្បនិមិត្ត (AI) និងម៉ាស៊ីនសិក្សាស្វ័យប្រវត្តិ (Machin Learning) នៅក្នុងការអប់រំនឹងធ្វើឱ្យសិស្សទាន់សម័យ។ លើសពីនេះ បង្ហាញពីសារៈសំខាន់នៃការរៀបចំសិស្សឱ្យប្រឈមមុខ និងជំនះបញ្ហា។ ក្នុងនោះ ដើម្បីបន្តទៅតាមសម័យកាលថ្មី គំរូអប់រំចាស់ៗត្រូវតែពិនិត្យមើលឡើងវិញជាមួយនឹងទស្សនវិស័យអនាគត៕