ការលេងល្បែងកម្សាន្ត និងប្រដាប់ប្រដាក្មេងលេងមានតួនាទីសំខាន់ណាស់ ក្នុងជីវិត និងការលូតលាស់កុមារ។ សកម្មភាពនេះ ចូលរួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍមុខងារយល់ដឹងរបស់កុមារ ថាមពល ចិត្តសាស្ត្រសង្គម អារម្មណ៍ និងជំនាញភាសា។ លើសពីនេះ ល្បែងកម្សាន្ត និងប្រដាប់ប្រដាក្មេងលេង ក៏ជាចំណែកធ្វើឱ្យក្មេងមានទំនុកចិត្ត មានគំនិតច្នៃប្រឌិត និងទទួលអារម្មណ៍សប្បាយរីករាយពេលសិក្សា។
អ្នកគ្រូ សុន ស្រីលីន ជាគ្រូបង្រៀនកុមារតូច នៃសាលាស៊ីជីដាកម្ពុជាមានប្រសាសន៍ថា ការជ្រើសរើសឧបករណ៍លេងសំខាន់សម្រាប់កុមារ ប៉ុន្តែការដែលមានមាតាបិតា រឺអ្នកនៅជុំវិញខ្លួនកុមារចេះលេងជាមួយគាត់ គឺរឹតតែសំខាន់ខ្លាំងបន្ថែមទៀត។ បើតាមអ្នកគ្រូ ស្រីលីន ឧបករណ៍លេងមានចំនួន ៥ប្រភេទ ដែលជួយដល់ការលូតលាស់ និងខួរក្បាលកុមារ ក្នុងនោះរួមមានដូចជា ទី១. Flashcard ៖ កាតជាសម្ភារៈសំខាន់មួយដែលមាតាបិតាគួរតែមានសម្រាប់កូន ជាពិសេសកូនតូចៗ, មិនត្រឹមតែកូនៗរីករាយក្នុងការលេងទេ តែជាសម្ភារៈដែលសំខាន់ខ្លាំងក្នុងការភ្ញោចទៅដល់សមត្ថភាពខួរក្បាលកុមារបានយ៉ាងមានប្រសិទ្ធិភាព, ទី២. សម្ភារៈដែលអាចរៀប ផ្គុំ និងសង់ ៖ មានដូចជា Puzzle, blocks, legos ដែលជួយកុមារក្នុងការអភិវឌ្ឍនូវការគិត និងការផ្ចង់អារម្មណ៍របស់គាត់។ ត្រង់ចំណុច សម្ភារៈសម្រាប់ ផ្គុំ និងសង់នេះ អ្នកគ្រូបានបញ្ជាក់ថា សូមជ្រើសរើសដោយផ្អែកលើអាយុរបស់កូន ព្រោះបើស្មុគស្មាញខ្លាំងពេក សម្រាប់កុមារតូច គាត់នឹងមិនចូលចិត្តឡើយ។
ទី៣. សម្ភារៈដែលមានសំឡេង ៖ សម្ភារៈដែលលឺសម្លេង ជាអ្វីដែលកុមារចាប់អារម្មណ៍។ អាណាព្យាបាលអាចមានជាភ្លេង សំឡេងយានយន្ត រឺសត្វ ឧបករណ៍ភ្លេងកុមារ ជាដើម។ សម្ភារៈប្រភេទនេះ មិនត្រឹមតែឱ្យកូនចូលចិត្តទេ អាណាព្យបាលក៏អាចបង្រៀនកូន តាមរយៈសម្លេងទាំងអស់នេះថែមទៀត។ យ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នកជំនាញរូបនេះក៏បានបញ្ជាក់ដែរថា អាណាព្យាបាលក៏ត្រូវប្រាកដដែរថា នេះមិនមែនជាសំឡេង ដែលកុមារអាចខ្លាចនោះទេ, ទី៤. សម្ភារៈដែលមានពណ៌ច្បាស់ៗ និងរូបរាងធរណីមាត្រ ៖ ពណ៌ដែលច្បាស់ នឹងធ្វើឱ្យកុមារចូលចិត្ត និងចង់លេងរបស់នេះ។ លើសពីនេះ អាណាព្យាបាល អាចបង្រៀនពីពណ៌ដល់កូនបន្ថែមទៀត និងទី៥. សម្ភារៈដែលទាក់ទងនឹងការប្រើប្រាស់ម្រាមដៃ ៖ ផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ក្នុងការលូតលាស់សម្រាប់កុមារ គឺផ្នែកដែលទាក់ទងនឹងការដោត ចាប់ របស់ដែលតូចៗ។
បើតាមអ្នកជំនាញអប់រំកុមារតូចរូបនេះ ចំពោះការជ្រើសរើសឧបករណ៍លេងសម្រាប់កូន អ្នកគ្រូលើកទឹកចិត្ត ឱ្យអាណាព្យាបាល អនុញ្ញាតឱ្យកូនៗជាអ្នកជ្រើសរើស ប៉ុន្តែមិនទាំងស្រុងនោះទេ។ អ្នកគ្រូបន្តថា ចំពោះក្មេងតូច នៅក្រោមអាយុ១ឆ្នាំ ជាការសម្រេចចិត្តរបស់មាតាបិតាជាធំក្នុងការជ្រើសរើស រឺមុននឹងជាវឧបករណ៍ទាំងនោះ។ ប៉ុន្តែចំពោះកុមារ ដែលគាត់អាចទំនាក់ទំនងបានហើយ សូមលើកទឹកចិត្តក្នុងការពិភាក្សាជាមួយកូន មុនពេលជ្រើសរើសសម្ភារៈទាំងអស់នោះ សម្រាប់កុមារលេង។
ជាទូទៅ កុមារនឹងជ្រើសរើសដោយផ្អែកទៅលើភាពទាក់ទាញពីខាងក្រោយរបស់សម្ភារៈនោះ។ អាចតាមរយៈពណ៌ដែលគាត់ចូលចិត្ត តួអង្គតុក្កតា រឺសត្វដែលគាត់ចូលចិត្ត។ ដូចនេះ តួនាទីមាតាបិតានៅក្នុងការជ្រើសរើសឧបករណ៍លេងសម្រាប់កូន គឺណែនាំគាត់ពីសារៈសំខាន់ ពីអ្វីដែលគាត់អាចធ្វើបាន អាចយកមកលេង រឺប្រើប្រាស់បាន។
អ្នកគ្រូ សុន ស្រីលីន ក៏បានរំលឹកដែរថា ឧបករណ៍លេងសំខាន់សម្រាប់កុមារ ប៉ុន្តែការរៀនតាមរយៈទំនាក់ទំនងជាមួយមាតាបិតា និងអ្នកនៅជុំវិញខ្លួនកុមារសំខាន់ជាង។ យ៉ាងណាមិញ នៅពេលដែលកុមារមានឧបករណ៍លេងទៅតាមប្រភេទល្អៗ ដែលយើងហៅថា Education Toys ហើយមានអាណាព្យាបាល ដែលយល់ពីវិធីសាស្ត្រនាំគាត់លេង យល់ពីតម្រូវការនៃការអភិវឌ្ឍរបស់កុមារទៅតាមដំណាក់កាលនីមួយៗ គឺអាចទាញយកអត្ថប្រយោជន៍ពីសម្ភារៈ ជួយដល់ការអភិវឌ្ឍកុមារកាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាពបន្ថែមទៀត៕