ថ្លែងក្នុងពិធីឧបត្ថម្ភសៀវភៅអប់រំសុខភាព និងបើកវគ្គបណ្តុះបណ្តាលស្ដីពីវិធីសាស្រ្តបង្រៀនសៀវភៅសិក្សាគោលមុខវិជ្ជាអប់រំសុខភាព នៅសាលារៀនអន្តរទ្វីបអាមេរិកកាំង កាលពីព្រឹកថ្ងៃទី២៣ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២៤ លោកជំទាវ សឿ សុជាតា អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា មានប្រសាសន៍ថា ការអប់រំសុខភាពសិស្សានុសិស្សសំខាន់ ដើម្បីសម្រេចបានអនាគតមូលធនមនុស្សកម្ពុជា។
លោកជំទាវ សឿ សុជាតា បញ្ជាក់ថា សុខភាពផ្លូវចិត្ត ជាកត្តាកំណត់ដល់សុខភាពផ្លូវកាយ ប្រសិនបើមនុស្សម្នាក់បាក់ទឹកចិត្ត មានបញ្ហាសុខភាពផ្លូវចិត្ត នោះនឹងជះឥទ្ធិពលដល់សុខភាពផ្លូវកាយទ្រុធទ្រោម។ ដូច្នេះ ការអប់រំសុខភាពនេះ មិនមែនត្រឹមតែផ្ដោតលើសុខភាពផ្លូវកាយនោះទេ ប៉ុន្តែផ្ដោតលើសុខភាពផ្លូវចិត្ត និងផ្លូវអារម្មណ៍ថែមទៀត។
អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បន្ថែមទៀតថា កត្តាដែលនាំឱ្យមានបញ្ហាសុខភាពផ្លូវចិត្ត គឺមិនមែនរកឃើញថាមានសម្ពាធជុំវិញខ្លួនប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែក៏ទាក់ទងនឹងអាហារូបត្ថម្ភផងដែរ។ ក្នុងនោះ បារីអេឡិចត្រូនិច គ្រឿងញៀន ចំណីអាហាគ្រឿងកំប៉ុង ក៏ធ្វើឱ្យសុខភាពមនុស្សជួបបញ្ហា។
សម្រាប់សៀវភៅ “អប់រំសុខភាព” ថ្នាក់ទី១ មានកម្រាស់ ៨២ទំព័រ មានសមាសភាគធំៗចំនួន៣ រួមមាន សមាសភាគទី១. សុខភាពបឋម មានដូចជា ការលូតលាស់ និងអាហារូបត្ថម្ភ, អនាម័យខ្លួនប្រាណនិងអនាម័យទូទៅ, ការថែទាំភ្នែកនិងមាត់ធ្មេញ, ការបង្ការជំងឺឆ្លង។ សមាសភាគទី២. សុខភាពផ្លូវចិត្ត និងសមាសភាគទី៣. សុខភាព និងបរិស្ថាន។
បើតាម លោកជំទាវ សឿ សុជាតា សៀវភៅសិក្សាគោលមុខវិជ្ជាអប់រំសុខភាព បានបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ពីការអប់រំសុខភាព កត្តានាំឱ្យមានសុខភាពល្អទាំងកាយ ទាំងចិត្ត និងទាំងផ្លូវអារម្មណ៍។ ទន្ទឹមនោះ ក៏មានកត្តាមួយទៀតដែលពាក់ព័ន្ធនឹងសុខភាពផ្លូវអារម្មណ៍ គឺគោលការណ៍ វិន័យបែបវិជ្ជមាន ដែលគ្រប់សាលាទាំងអស់ ទាំងសាធារណៈ និងឯកជន ត្រូវអនុវត្តរួមគ្នា ព្រោះថា សម្ពាធដែលកើតមានពីគ្រូទៅដល់សិស្ស ពីមាតាបិតាទៅដល់កូនចៅ ក៏ជាកត្តាមួយដែលនាំឱ្យមានការថយចុះនូវសុខភាពផ្លូវចិត្តរបស់កុមារផងដែរ។
«បើកុមារមានបញ្ហាសុខភាពផ្លូវចិត្តហើយ ធនធានមនុស្សរបស់យើងអាចជួបបញ្ហា»។
លោកស្រី រស់ យ៉ាណា ប្រធាន នៃសាលារៀនអន្តរទ្វីប អាមេរិកកាំង មានប្រសាសន៍ថា សុខភាព គឺសំខាន់ដោយយើងមិនអានធ្វេសប្រហែស ឬមើលរំលងបាន។ លោកស្រីបន្តថា បើទោះជាយើងមានអ្វីគ្រប់យ៉ាង ប៉ុន្តែបើសុខភាពផ្លូវកាយ ផ្លូវចិត្ត ផ្លូវអារម្មណ៍មិនប្រសើរ នោះគ្រប់កិច្ចការទាំងអស់នឹងរាំងស្ទះ។ ជាពិសេស នៅពេលដែលយើងមានសុខភាពមិនល្អ គឺប៉ះពាល់ដល់មនុស្សជុំវិញខ្លួន និងសង្គមដែលយើងរស់នៅ។
ប្រធាននៃសាលារៀនអន្តរទ្វីប អាមេរិកកាំង រូបនេះ បន្ថែមថា ដោយយល់ពីកម្រិតចាំបាច់របស់សុខភាពសិស្សានុសិស្ស ទើបសៀវភៅសិក្សាគោលស្ដីពីការអប់រំសុខភាពនេះ ត្រូវបញ្ជ្រាបចាប់តាំងពីកម្រិតបឋមសិក្សា។ លោកស្រី រស់ យ៉ាណា បន្តថា ប្រសិនបើកុមារ ពីកម្រិតតូច យល់ពីភាពសំខាន់ដែលធ្វើឱ្យសុខភាពពួកគេកាន់តែប្រសើរ តាមលំដាប់លំដោយពីកម្រិតថ្នាក់មួយទៅកម្រិតថ្នាក់មួយ ទោះមជ្ឈដ្ឋាននៅជុំវិញជះឥទ្ធិពលមិនល្អទៅកាន់ពួកគេ គឺកុមារហាននិយាយបដិសេធចំពោះអ្វីដែលមិនល្អ ហើយប៉ះពាល់ដល់សុខភាពផ្លូវកាយ ផ្លូវចិត្ត និងផ្លូវអារម្មណ៍របស់ពួកគេ។
គួរជម្រាបជូនថា ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានដាក់បញ្ចូលមុខវិជ្ជា “អប់រំសុខភាព” ទៅក្នុងកម្មវិធីសិក្សាគោល ដើម្បីធានាអប់រំពលរដ្ឋឱ្យមានលក្ខណៈសម្បតិ្តពេញលេញ ប្រកបដោយភាពរីកចម្រើនគ្រប់ផែ្នកដោយមានតុល្យភាពរវាងវិជ្ជាសម្បទា បំណិនសម្បទា ចរិយាសម្បទា កាយសម្បទា និងមនសិការ សេ្នហាជាតិ និងមនុស្សជាតិដើម្បីការអភិវឌ្ឍជាតិ និងការធ្វើសមារហណកម្មកម្ពុជាទៅក្នុងតំបន់ និងពិភពលោក៕