Generative AI តំណាងឱ្យឱកាសផ្លាស់ប្ដូរសម្រាប់អាជីវកម្ម ដែលអាចនឹងជោគជ័យក្នុងការកែទម្រង់ឧស្សាហកម្ម ការបង្កើនផលិតភាព និងជំរុញការបង្កើតថ្មី។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ដំណើរឆ្ពោះទៅរកការប្រើបច្ចេកវិទ្យានេះ គឺស្មុគស្មាញ និងពោរពេញដោយបញ្ហាប្រឈម។ ដើម្បីបណ្តាក់ទុកលើការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យានេះ ឱ្យបានជោគជ័យ នាយកប្រតិបត្តិត្រូវរៀបចំយុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បីទាញយកសក្តានុពលបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) បានច្រើនបំផុត។
នាយកប្រតិបត្តិជាច្រើនមិនទាន់ត្រៀមខ្លួនរួចរាល់សម្រាប់ការប្រើប្រាស់ AI
ការស្ទាបស្ទង់នាយកប្រតិបត្តិរបស់ក្រុមហ៊ុន Deloitte/Fortune ថ្មីៗនេះ បានរកឃើញថា ជាងពាក់កណ្ដាលនៃស្ថាប័នចូលរួមស្ទង់មតិ បានប្រើបច្ចេកវិទ្យាបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) រួចហើយ ដើម្បីបង្កើនល្បឿនស្វ័យប្រវត្តិកម្ម និងពង្រឹងប្រសិទ្ធភាពការងារ។ ទោះបីជាមានការចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំង ចំពោះការលេចឡើង នៃបច្ចេកវិទ្យានេះ ក៏នាយកប្រតិបត្តិមួយចំនួនយល់ថា គាត់មិនទាន់ត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ ក្នុងការបញ្ចូលបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ទៅក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តអាជីវកម្មរបស់ខ្លួននៅឡើយ។
ថ្នាក់ដឹកនាំមួយចំនួនមើលឃើញថា បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ហាក់មានហានិភ័យខ្ពស់ពេក និងពិបាកធ្វើមាត្រដ្ឋានរង្វាស់ ដោយសារមើលឃើញពីបទពិសោធន៍នៅអតីតកាលទាក់ទងនឹងការទទួលយក និងសម្របទៅនឹងបច្ចេកវិទ្យាលឿនពេក អាចនាំឱ្យមានបញ្ហាប្រព័ន្ធ និងផលវិបាក ដែលនឹកស្មានមិនដល់។ ម្យ៉ាង ការសម្រេចចិត្តជាយុទ្ធសាស្ត្រទាក់ទងនឹងកាទទួលយកបច្ចេកវិទ្យាបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ទាមទារការយល់ដឹងស៊ីជម្រៅអំពីបច្ចេកវិទ្យា និងផលប៉ះពាល់របស់វា។
ប៉ុន្តែល្បឿននៃការរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័ស នៃបច្ចេកវិទ្យាបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) គឺជាបញ្ហាប្រឈមមួយទៀត បន្ថែមលើបញ្ហាប្រឈមដែលមានស្រាប់។ ជាមួយនឹងការបង្កើតបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ដែលកំពុងវិវឌ្ឍយ៉ាងឆាប់រហ័ស, ការរក្សាបាននូវការអភិវឌ្ឍចុងក្រោយបំផុត និងការយល់ដឹងអំពីសក្តានុពលនៃបច្ចេកវិទ្យានេះ មកលើអាជីវកម្ម ទាមទារឱ្យមានការសិក្សា និងសម្របខ្លួនជាបន្តបន្ទាប់។
អនាគតការងារកំពុងផ្លាស់ប្ដូរ
Generative AI ត្រៀមរួចជាស្រេច ដើម្បីកំណត់ឡើងវិញនូវអនាគតការងារ ។ សមត្ថភាពបង្កើតមាតិកា ធ្វើកិច្ចការដោយស្វ័យប្រវត្តិ និងផ្ដល់នូវការវិភាគទិន្នន័យកម្រិតខ្ពស់របស់បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) បានបង្ហាញពីឱកាស ដែលមិនធ្លាប់មានពីមុខមក សម្រាប់ការបង្កើតថ្មី និងប្រសិទ្ធភាពការងារ។
- ការបង្កើតតម្លៃ ៖ ទិន្នន័យដែលជំរុញដោយបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) អាចបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រកាន់តែប្រសើរ និងមានភាពខុសប្លែកនៃការប្រកួតប្រជែង។ ជាឧទាហរណ៍ បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) អាចវិភាគទិន្នន័យបានច្រើន ដើម្បីបង្ហាញពីនិន្នាការទីផ្សារ ចំណូលរបស់អតិថិជន និងភាពគ្មានប្រសិទ្ធភាពនៃប្រតិបត្តិការ។ ហេតុនេះ វាអាចផ្ដល់ព័ត៌មានសម្រាប់ការសម្រេចចិត្តប្រកបដោយយុទ្ធសាស្ត្រ និងធ្វើឱ្យដំណើរការអាជីវកម្មប្រសើរឡើង។ ការស្ទង់មតិរបស់ Deloitte ដាច់ដោយឡែកបង្ហាញថា ៧០ភាគរយ នៃក្រុមហ៊ុនចូលរួមស្ទង់មតិ ដែលមានអ្នកជំនាញបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) បានកែលម្អផលិតផល និងសេវាកម្មដែលមានស្រាប់របស់ខ្លួន ឱ្យកាន់តែប្រសើរ។
- ពង្រីកផលិតកម្ម ៖ ខណៈពេលអនុវត្តសាកល្បងនៃបច្ចេកវិទ្យាបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) អាចត្រឹមជាដំណាក់កាលពិសោធន៍ ប៉ុន្តែបន្ទាប់ពីពង្រីក និងប្រើប្រាស់ជាទ្រង់ទ្រាយធំ បច្ចេកវិទ្យានេះ អាចបង្កើនផលិតភាព និងប្រសិទ្ធភាពប្រតិបត្តិការនៅទូទាំងស្ថាប័ន។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការធ្វើមាត្រដ្ឋានជោគជ័យ តម្រូវឱ្យមានយុទ្ធសាស្ត្រ ដែលអាចដាក់បញ្ចូលបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ទៅក្នុងដំណើរការស្នូលនៃអាជីវកម្ម និងស្របតាមគោលដៅអាជីវកម្មទាំងមូល។
- ការកសាងទំនុកចិត្ត ៖ ការដោះស្រាយបញ្ហា ដូចជា ការរវើរវាយផ្ដេសផ្ដាស និងគិតអវិជ្ជមានអំពីបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ហើយការបង្កើនការពន្យល់ គឺជាជំហានសំខាន់ ក្នុងការកសាងទំនុកចិត្ត ចំពោះការប្រើប្រាស់បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI)។ ការជំរុញវប្បធម៌ ដែលនិយោជិតចាត់ទុកបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ជាឧបករណ៍ ដើម្បីសមត្ថភាពរបស់ពួកគេ ជាជាងការគម្រាមកំហែងដល់ការងារពួកគេ អាចជាចិត្តសាស្ត្រក្នុងជំរុញការទទួលយក និងសម្របខ្លួននឹងបច្ចេកវិទ្យានេះ។
- ការវិវត្តនៃកម្លាំងពលកម្ម ៖ Generative AI នឹងជះឥទ្ធិពលដោយជៀសមិនរួចលើកម្លាំងការងារ ជាពិសេសគឺតម្រូវការ និងតួនាទីថ្មីៗ។ ការសិក្សារបស់ Deloitte បង្ហាញថា ៧៥% នៃអ្នកឆ្លើយដែលជាអ្នកដឹកនាំអាជីវកម្មរំពឹងថា នឹងផ្លាស់ប្ដូរយុទ្ធសាស្ត្រពាក់ព័ន្ធនឹងទេពកោសល្យជំនាញរបស់ពួកគេក្នុងរយៈពេល ២ឆ្នាំ ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងវត្តមាន និងការវិវត្តន៍នៃ Generative AI ។ ក្រុមហ៊ុនត្រូវវិនិយោគលើការអភិវឌ្ឍជំនាញ (Upskilling) និងរៀនជំនាញថ្មី (Reskilling) សម្រាប់បុគ្គលិក ដើម្បីធានាថា បុគ្គលិកអាចប្រើបច្ចេកវិទ្យាបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។
យុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់ CEO ដើម្បីជំរុញការទទួលយកបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI)
ដើម្បីស្វែងយល់ពីភាពស្មុគស្មាញ នៃការទទួលយកបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) និងប្រើប្រាស់សក្តានុពលពិតប្រាកដនៃបច្ចេកវិទ្យានេះ, នាយកប្រតិបត្តិគួរផ្ដោតលើយុទ្ធសាស្ត្រចំនួន ៣ ដូចជា ៖
១. ជំរុញកិច្ចសហប្រតិបត្តិការប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ី ៖ ការជ្រើសរើសប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ី បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) និងគម្រូភាសាធំៗ (LLMs) គឺមានសារៈសំខាន់ណាស់។ នាយកប្រតិបត្តិគួរតែចាត់ទុកទិន្នន័យរបស់ស្ថាប័នជាទ្រព្យសម្បត្តិដ៏មានតម្លៃ និងប្រើវា ដើម្បីចរចាជាមួយ អ្នកលក់ និងដៃគូបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI vendors and partners)។ ចំណុចនេះពាក់ព័ន្ធនឹងការជ្រើសរើស LLMs ដែលស្របតាមតម្រូវការជាក់លាក់របស់ក្រុមហ៊ុន និងឧស្សាហកម្ម។
ការសហការជាមួយអ្នកជំនាញបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ពីខាងក្រៅអាចផ្ដល់នូវជំនាញ និងធនធានចាំបាច់ ដើម្បីអនុវត្តដំណោះស្រាយបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។ តាមរយៈការជំរុញប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ីនៃការសហការ, ក្រុមហ៊ុននានារីកចម្រើនបានរហ័ស និងធានាថា ពួកគេកំពុងប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាដែលល្អបំផុត។
២. យុទ្ធសាស្ត្រវិនិយោគបច្ចេកវិទ្យា ៖ ការវិនិយោគលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យាត្រឹមត្រូវ គឺចាំបាច់សម្រាប់ការទទួលយកបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ។ នេះរួមបញ្ចូលនូវការធានាថាមពលកុំព្យូទ័រដ៏ខ្លាំង ដើម្បីដោះស្រាយតម្រូវការនៃការដំណើរការបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI)។ នាយកប្រត្តិបត្តិគួរតែធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយ CIOs និង CTOs របស់ខ្លួន ដើម្បីបន្ស៊ីយុទ្ធសាស្ត្រលទ្ធកម្មផ្នែករឹង (hardware procurement strategies) ជាមួយនឹងគោលបំណងអាជីវកម្ម។
៣. ការកសាងអ្នកជំនាញ Generative AI ក្នុងស្ថាប័ន ៖ ការអភិវឌ្ឍអ្នកជំនាញបញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ក្នុងស្ថាប័នមានសារៈសំខាន់ណាស់ សម្រាប់កំណើនប្រកបដោយនិរន្តរភាព និងការបង្កើតថ្មី។ ចំណុចនេះ រួមបញ្ចូលទាំងការពង្រឹងជំនាញ (Upskilling) សម្រាប់បុគ្គលិកដែលមានស្រាប់ និងជ្រើសរើសបុគ្គលិកថ្មី ដែលមានជំនាញក្នុងការប្រើប្រាស់បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI)។ សម្រាប់កម្មវិធី ឬវគ្គបណ្ដុះបណ្ដាលផ្សេងៗ មិនគួរបញ្ជ្រាបចំណេះដឹងបច្ចេកទេសរបស់បុគ្គលិកប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែគួរពង្រឹងជំនាញប្រើប្រាស់បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) បន្ថែម ដើម្បីឱ្យបុគ្គលិកយល់ និងប្រើប្រាស់បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ក្នុងការងារបស់គេ៕