ភ្នំពេញ – វិន័យបែបវិជ្ជមាននៅតាមសាលារៀន គឺជាស្វ័យវិន័យរបស់គ្រូបង្រៀនដែលមានផលវិជ្ជមានទៅលើការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពសិក្សារបស់សិស្ស ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ គ្រូបង្រៀនដើរតួនាទីជាអ្នកផ្ដល់ដំបូន្មានល្អៗ និងបង្កើតទំនាក់ទំនងបែបវិជ្ជមាន និងប្រកបដោយការគោរពជាមួយសិស្ស ។ តើសិស្សនឹងទទួលបានអ្វីខ្លះពីសាលារៀនដែលមានវិន័យអប់រំបែបវិជ្ជមាន?
ខាងក្រោមនេះ ជារឿងល្អ ៤យ៉ាងដែលសិស្សគ្រប់រូបនឹងទទួលបានពីសាលារៀនដែលមានវិន័យអប់រំបែបវិជ្ជមាន ៖
១. រៀនដោយគ្មានការភ័យខ្លាច៖ សិស្សភាគច្រើនមានអារម្មណ៍ភ័យខ្លាច មិនចង់ទៅសាលារៀន ប្រសិនពួកគេដឹងថា សាលាដែលពួកគេរៀនប្រើវិន័យអប់រំបែបហិង្សា ។ ម៉្យាងវិញទៀត សាលារៀនដែលអប់រំវិន័យបែបវិជ្ជមាននឹងជួយជំរុញឱ្យសិស្សចង់មកសាលារៀន សិស្សមានគោលដៅច្បាស់លាស់ មានភាពជឿជាក់លើខ្លួនឯង និងមានកម្លាំងជំរុញចិត្តរៀនផងដែរ ។ លើសពីនេះ សិស្សមានចំណង់សិក្សា ទុកចិត្តលើការវិនិច្ឆ័យរបស់ពួកគេ ចេះគិតពីមធ្យោបាយថ្មីក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហា និងមានការតស៊ូក្នុងជីវិត ។
២. រៀនអ្វីដែលជាអាកប្បកិរិយាអាចទទួលយកបាន៖ គ្រូប្រើវិន័យអប់រំបែបវិជ្ជមាន ជួយអប់រំកុមារ និងសិស្សទាំងអស់ឱ្យរៀនអំពីស្វ័យវិន័យ ។ គ្រូបង្រៀនត្រូវផ្ដល់ការដឹកនាំ និងការណែនាំច្បាស់លាស់ដល់សិស្សអំពីអាកប្បកិរិយាអាចទទួលយកបាន ដូចជា ការស្លៀកពាក់សមរម្យ ប្រើពាក្យសម្ដីសមរម្យ មានសីលធម៌ សុជីវធម៌ និងផ្ដល់រង្វាន់ចំពោះអាកប្បកិរិយាល្អៗ ។

៣. រៀនសម្រេចចិត្តឱ្យបានល្អ៖ គ្រូបង្រៀនអប់រំសិស្សដោយប្រើវិន័យបែបវិជ្ជមានជួយផ្ដល់ឱកាសឱ្យសិស្សរៀនសម្រេចចិត្តល្អៗ ។ ទន្ទឹមនឹងនេះ គ្រូត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ទៅលើតម្រូវការផ្លូវចិត្ត និងផ្លូវកាយរបស់សិស្ស ព្រមទាំងដំណាក់កាលអភិវឌ្ឍ និងកិច្ចការរបស់ពួកគេ ។ ជាពិសេស ជួយឱ្យសិស្សចេះស្ដាប់ និងប្រឹក្សាជាមួយគ្រូពេលពួកគេជួបបញ្ហា ។
៤. រៀនពីកំហុស៖ សាលារៀនមានវិន័យអប់រំវិជ្ជមាននឹងអនុវត្តវិន័យដោយប្រើផលវិបាកគ្មានអំពើហិង្សាសម្រាប់រាល់ការប្រព្រឹត្តមិនសមរម្យរបស់សិស្ស ។ លើសពីនេះ ថែមទាំងផ្ដល់ឱកាសឱ្យសិស្សបានស្វែងយល់ និងកែកំហុសរបស់ពួកគេផងដែរ ។ ម៉្យាងវិញទៀត គ្រូមិនប្រើទណ្ឌកម្មលើរាងកាយសិស្ស និងផ្នែកស្មារតីនៅពេលដាក់ពិន័យសិស្ស ដោយត្រូវរិះរកវិធីវិជ្ជមានលើកទឹកចិត្តសិស្សឱ្យមានអាកប្បកិរិយាល្អ ៕

កញ្ញា វ៉ាន គីមសល់ បញ្ចប់ការសិក្សាបរិញ្ញាបត្រអក្សរសាស្រ្ដខ្មែរនៅសាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទភ្នំពេញ ។ កន្លងទៅមានបទពិសោធន៍ជាអ្នកសរសេរអត្ថបទជាភាសាខ្មែរ និងបកប្រែឱ្យឯកសារ ។ បច្ចុបន្នកញ្ញាជាអ្នករាយការណ៍ព័ត៌មានអប់រំឱ្យសារព័ត៌មាន AMS Education ។