កិច្ចតែងការបង្រៀន សិក្សាពីរឿង ព្រះអាទិត្យថ្មីរះលើផែនដីចាស់ របស់គរុនិស្សិតបរិញ្ញាបត្រ+២ ឯកទេសអក្សរសាស្រ្តខ្មែរ នៃវិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំ ក្រុមទី១ បានជាប់ជ័យលាភីលេខ១ សម្រាប់មុខវិជ្ជាអក្សរសាស្រ្តខ្មែរ ក្នុងការប្រកួតស្នាដៃស្រាវជ្រាវ ដែលរៀបចំឡើងនៅវិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំកាលពីពេលថ្មីៗនេះ។
ការដែលនាំឱ្យកិច្ចតែងការបង្រៀនមួយនេះទទួលបានជ័យលាភី ក៏ព្រោះតែកិច្ចតែងការនោះ មានការបកស្រាយកិច្ចតែងការបានល្អ ការរៀបចំអត្ថបទតាមលំដាប់លំដោយ របៀបផលិតជាសម្ភាររូបភាពច្បាស់លាស់រៀបចំតាមបែបបច្ចេកវិទ្យាដោយបញ្ចូលរូបភាពថ្មីៗ។ លើសពីនេះ វត្ថុបំណងមេរៀន ដើរតាមជំហានទាំង៥ នៃកិច្ចតែងការបង្រៀន ដោយបានពន្លេចខ្លឹមសារនីមួយៗ អំពីអត្ថន័យ អត្ថរូប អត្ថរស ឆ្លើយតបតាមវត្ថុបំណងនៃមេរៀន។ កិច្ចតែងការបង្រៀននេះ ក៏មានលក្ខណៈប្លែក និងថ្មី ដោយលើកយករឿងព្រះអាទិត្យថ្មីរះលើផែនដីចាស់ទាំង១៩វគ្គ មករៀបជាកិច្ចតែងការតាមវគ្គនីមួយៗ ដោយបញ្ចូលវិធីសាស្រ្តដោះស្រាយបញ្ហា វិធីសាស្រ្តតាមបែបសហការ វិធីសាស្រ្តតាមបែបរិះរក វិធីសាស្រ្ត 5E ក៏ដូចជាបញ្ច្រាបវិធីសាស្រ្តថ្មីៗ ដូចជា វិធីផែនទីគំនិត បញ្រ្ជាបការអប់រំប្រកបដោយចីរភាព (ESD) និងការអប់រំភាពជាពលរដ្ឋសកល នៅក្នុងការបង្រៀន និងរៀន។
លោក ប៉េន ភក្តី គរុនិស្សិតបរិញ្ញាបត្រ+២ ឯកទេសអក្សរសាស្រ្តខ្មែរ ជំនាន់ទី២ និយាយថា ការបង្កើតជាស្នាដៃកិច្ចតែងការបង្រៀននេះ ធ្វើឡើងស្របតាមការកំណត់របស់វិទ្យាស្ថានអប់រំ ដែលតម្រូវឱ្យគរុនិស្សិតបង្កើតស្នាដៃសម្រាប់តាំងពិព័រណ៍ស្នាដៃគរុនិស្សិត។ ភក្តី បន្តថា កិច្ចតែងការបង្រៀន ដែលសិក្សាទៅលើរឿង ព្រះអាទិត្យថ្មីរះលើផែនដីចាស់ ប្រើរយៈពេលប្រហែល៤ខែ ដោយមានការផ្ដល់យោបល់ពីលោកគ្រូ អ្នកគ្រូឧទេស បានណែនាំ និងជំរុញលើកទឹកចិត្តឱ្យធ្វើកិច្ចតែងការបង្រៀននេះឡើងរហូតបញ្ចប់។
បើតាមលោក ប៉េន ភក្តី ការចងក្រងស្នាដៃមួយនេះ គឺបានជួបការលំបាកជាច្រើនដែរ ខណៈក្រុមខ្លួនក៏កំពុងជាប់ចុះកម្មសិក្សា ដូច្នេះតម្រូវឱ្យមានការបែងចែកពេលវេលា ត្រូវរៀនផង ធ្វើកិច្ចតែងការផង ក៏ដូចជាការប្រមូលកិច្ចការយកមកពិនិត្យ ចងក្រងជាសៀវភៅមួយក្បាលឱ្យលក្ខណៈល្អតាមបច្ចេកទេស ខ្លឹមសារវេយ្យាករណ៍ និងអក្ខរាវិរុទ្ធឱ្យមានកំហុសតិចតួចបំផុត។ ទោះជាជួបការលំបាកបែបនេះក្តី ក៏សមាជិកក្រុមបន្តព្យាយាមសហការគ្នា ធ្វើកិច្ចតែងការអស់ពីកម្លាំងកាយចិត្ត រហូតទទួលបានលទ្ធផលល្អ។
កញ្ញា មត សុជាតិតា គរុនិស្សិតបរិញ្ញាបត្រ+២ ឯកទេសអក្សរសាស្រ្តខ្មែរ ជំនាន់ទី២ ដែលជាសមាជិកក្រុមចូលរួមក្នុងការបង្កើតស្នាដៃនេះ និយាយថា សម្រាប់កិច្ចតែងការបង្រៀនមួយនេះ ក្រុមរបស់ខ្លួនធ្លាប់រំពឹងទុក៥០ភាគរយដែរក្នុងការទទួលបានជ័យលាភី ប៉ុន្តែពេលដឹងថា ក្រុមខ្លួនជាប់ជ័យលាភីលេខ១ សមាជិកក្រុមទាំងអស់ ពិតជាសប្បាយរីករាយជាខ្លាំង ព្រោះការខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ក្រុមកន្លងមកទទួលបានជោគជ័យ។
គរុនិស្សិតបរិញ្ញាបត្រ+២ រូបនេះ បញ្ជាក់បន្ថែមថា កិច្ចតែងការបង្រៀននេះ បង្កើតឡើងស្របតាមគោលនយោបាយអប់រំ សតវត្សទី២១ សម្រាប់ជំនួយដល់លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ សិស្សានុសិស្ស ក្នុងការរៀន និងបង្រៀនឱ្យមានប្រសិទ្ធភាពកាន់តែខ្ពស់។ ទន្ទឹមគ្នានេះ លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ អាចប្រើវិធីសាស្រ្តបង្រៀនថ្មីៗក្នុងការបង្រៀនសិស្សឱ្យយល់ជ្រាបច្បាស់ពីមេរៀន ឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាពជាងមុន សិស្សឆាប់ចាប់បានលឿន និងយល់ច្បាស់ខ្លឹមសារមេរៀន។
កិច្ចតែងការបង្រៀន ឬផែនការបង្រៀន ( Lesson Plan) គឺជាផែនការ ឬការព្រាងទុកជាមុននូវគំនិតសំខាន់ៗ មុននឹងឡើងបង្រៀនមេរៀន ដែលវាជាជំនួយស្មារតីរបស់គ្រូបង្រៀន ។ កិច្ចតែងការបង្រៀនមានសារៈសំខាន់ដូចជា ជំនួយស្មារតីប្រុងប្រយ័ត្នរបស់គ្រូបង្រៀន, គោរពតាមជំហានទាំង៥, ខ្លឹមសារមេរៀនត្រូវអនុវត្តតាមកម្មវិធី និងកាលវិភាគកំណត់របស់ក្រសួងអប់រំ, ជួយជាលំដាប់គំនិតនៃការរៀបចំមេរៀន និងការបង្កើតសំណួរ, ជួយរៀបចំវិធីសាស្រ្តបង្រៀនបានល្អ, មានការបម្រុងជាមុននូវសកម្មភាពដែលត្រូវបង្រៀនតាមលំដាប់លំដោយ គួបផ្សំនឹងការរៀបចំសម្ភារឧបទេសឱ្យបានស៊ីសង្វាក់, ចៀសវាងការបង្រៀនមិនចប់ គ្មានលំដាប់លំដោយ និងការភ្លេចកន្លែងណាមួយដែលនាំឱ្យអសកម្មក្នុងពេលបង្រៀន, ហើយជាពិសេសបំផុតនោះ កិច្ចតែងការបង្រៀន ដើម្បីក្លាយជាគ្រូបង្រៀនល្អ។
លោក ប៉េន ភក្ដី លើកទឹកចិត្តគ្រូបង្រៀន និងអ្នកស្រឡាញ់អាជីពគ្រូបង្រៀន ត្រូវផ្ដោតលើវិធីសាស្រ្តបង្រៀនថ្មី ស្រាវជ្រាវបន្ថែមលើចំណេះដឹងជំនាញ ដើម្បីឱ្យសិស្សចូលរួមកាន់តែសកម្ម ជាពិសេសកែប្រែការបង្រៀនសិស្សតាមបែបគ្រូមជ្ឈមណ្ឌលទៅជាការបង្រៀនតាមបែបសិស្សមជ្ឈមណ្ឌល ឱ្យសិស្សមានសកម្មភាពច្រើន និងផ្ដោតលើវិជ្ជាសម្បទា បំណិនសម្បទា និងចរិយាសម្បទា ដើម្បីឱ្យលទ្ធផលសិក្សាសិស្សល្អប្រសើរ៕