យុវជនវ័យ​ក្មេង​២រូប រួម​គ្នាឌីហ្សាញ​តួប៊ីនខ្យល់បំប្លែងថាមពលអគ្គីសនីមិនបំពុលបរិស្ថាន ​ប្រើរយៈពេលត្រឹម១០ម៉ោង

ភ្នំពេញ – យុវជនវ័យក្មេងពីររូប គឺយុវសិស្ស រិទ្ធ នីវិសាលស្ណុ និងយុវតី លឹម ឈីងអ៊ី ទើបតែប្រឡងជាប់សញ្ញាបត្រពីក្រុមហ៊ុន Siemens Digital Industries Software សម្រាប់ជំនាញវិស្វកម្មឌីហ្សាញតាមរយ:ការប្រឡងប្រើប្រាស់សូហ្វ៊ែរ Solid Edge កម្រិត Associate ។ យុវជនវ័យក្មេងពីររូបនេះ បានចំណាយពេលប្រមាណ ១០ម៉ោងប៉ុណ្ណោះ ក្នុងការឌីហ្សាញគម្រោងតួប៊ីនខ្យល់ (Wind Turbine) មួយយ៉ាងជោគជ័យ។

យុវសិស្ស រិទ្ធ នីវិសាលស្ណុ ជាសិស្សថ្នាក់ទី១១ នៃវិទ្យាល័យឬស្សីកែវ និងជាម្ចាស់ជ័យលាភីមាដាយមាសការប្រឡងគណិតវិទ្យាអូឡាំព្យាដអាមេរិកកាំង(AMO) ឆ្នាំ២០២១ បាននិយាយថា ដំបូងឡើយរូបគេបានចុះឈ្មោះចូលរៀនអាហារូបករណ៍សិក្សាវិស្វកម្មឌីហ្សាញដោយប្រើ Solid Edge software កម្រិត Associate រយ:ពេល១២សប្តាហ៍ របស់កម្មវិធីអប់រំ៤.០ ដោយការសិក្សាទៅលើ 2D Design, 3D Design, ការផ្គុំបញ្ចូលគ្នា (assembly) និងដំណើរការដើម្បីបង្កើតបានជាផលិតផលគំរូ (prototype) តាមរយ:ការប្រើ 3D Printing Technology។

នីវិសាលស្ណុ បន្ថែមថា នៅក្នុងការធ្វើគម្រោងឌីហ្សាញតួប៊ីនខ្យល់ (Wind Turbine)នេះ គឺជាប្រភេទកង្ហារដែលបំប្លែងថាមពលខ្យល់ទៅជាថាមពលអគ្គីសនី ដោយក្នុងការធ្វើគម្រោងនេះ មានសមាជិកចំនួនពីរនាក់ប៉ុណ្ណោះក្នុងការឌីហ្សាញ។ វិសាលស្ណុ បន្តថា ការឌីហ្សាញតួប៊ីនខ្យល់នេះ ចាប់ពីសប្ដាហ៍ទី៤ ទៅសប្ដាហ៍ទី១១ ដោយបែងចែកជាវគ្គនីមួយៗដែលត្រូវធ្វើ និងបែងចែកពេលវេលាជួបជុំសមាជិកក្រុម។

យុវសិស្ស រិទ្ធ នីវិសាលស្ណុ

“នៅក្នុងការឌីហ្សាញនេះ យើងបែងចែកជា៥វគ្គ ហើយមួយវគ្គៗអាចចំណាយពេលពីមួយម៉ោងទៅពីរម៉ោង ហើយសម្រាប់គម្រោងឌីហ្សាញតួប៊ីនខ្យល់ចំណាយពេលប្រមាណ១០ម៉ោង”

សិស្សថ្នាក់ទី១១រូបនេះ បញ្ជាក់បន្ថែមថា គម្រោងឌីហ្សាញតួប៊ីនខ្យល់ (Wind Turbine) នេះ ជាឧបករណ៍មួយមានសារៈសំខាន់ក្នុងការចាប់យកថាមពលខ្យល់ បំប្លែងទៅជាថាមពលអគ្គីសនី ដោយមិនមានការបំពុលបរិស្ថាន។ ជាក់ស្ដែងក្នុងប្រទេសជាច្រើននៅលើពិភបលោក ចាប់ផ្ដើមអនុវត្ត Wind Turbine ដូចជានៅប្រទេសអាល្លឺម៉ង់ផ្ទាល់។ វិសាលស្ណុ បន្តថា ប្រសិនគម្រោងឌីហ្សាញតួប៊ីនខ្យល់ (Wind Turbine) អាចបង្កើតបានជាខ្នាតធំតែម្ដង គឺអាចជាផ្នែកមួយជួយផ្ដល់ថាមពលអគ្គីសនីដល់ប្រទេសកម្ពុជាបន្ថែមទៀតពីលើថាមពលផ្សេងៗដូចជា ថាមពលវារីអគ្គិសនី ថាមពលព្រះអាទិត្យ និងមិនផ្ដល់ផលប៉ះពាល់ដល់បរិស្ថាននោះឡើយ។

យុវតី លឹម ឈីងអ៊ី ជាសិស្សថ្នាក់ទី១២ (A1) នៃវិទ្យាល័យជាស៊ីមសន្ធរម៉ុក និងជាម្ចាស់ជ័យលាភីមេដាយមាស ក្នុងកម្មវិធីប្រកួតគណិតវិទ្យាអន្តរជាតិ-សិង្ហបុរី ២០២០-២០២២ ព្រមទាំងជាសមាជិកចូលរួមឌីហ្សាញតួប៊ីនខ្យល់ (Wind Turbine) ក៏​បាន​ឱ្យ​ដឹងដែរថា ការដែល​រូបនាង​ចូលរួមឌីហ្សាញគម្រោងតួប៊ីនខ្យល់ (wind turbine) នេះ គឺដើម្បីលទទួលបានបទពិសោធន៍ថ្មីៗប្លែកៗទាក់ទងទៅនឹងវិទ្យាសាស្រ្តពិត ដូចជា ការឌីហ្សាញ និងផលិតនូវផលិតផលចេញមកក្រៅតាមរយៈបច្ចេកវិទ្យាបោះពុម្ព 3D។ លើសពីនេះ ពង្រឹងជំនាញ សមត្ថភាពច្នៃប្រឌិត ជាពិសេសអាចសិក្សាបន្ថែមដើម្បីបង្កើតគម្រោងថ្មីៗតាមក្ដីស្រមៃ ឈានទៅដល់ការបង្កើតនូវឧបករណ៍បច្ចេកវិទ្យាទំនើបៗនាពេលអនាគត។

យុវតី លឹម ឈីងអ៊ី បន្តថា ក្នុង​ការ​ឌីហ្សាញ​នេះ ក្រុម​នាង​ក៏​បានជួប​នឹង​បញ្ហា​ប្រឈម​មួយ​ចំនួនផងដែរ ដូចជា ពេលវេលា ដោយសារត្រូវរៀនត្រៀមប្រឡងបាក់ឌុប សមាជិកក្រុមមកពីសាលាផ្សេងគ្នា កាលវិភាគមិនត្រូវគ្នា ពិបាកក្នុងការបែងចែកពេលវេលាជួបគ្នាពិភាក្សាជាដើម។ មួ​យវិញទៀត គឺការឌីហ្សាញ ដែលត្រូវដោះស្រាយ រួមមានបញ្ហាស៊ូហ្វែ បញ្ហាខ្នាតប្រវែងដែលត្រូវការរកដំណោះស្រាយ។ ប៉ុន្តែចុងបញ្ចប់ពួកគេ​នៅតែអាចជំនះឧបសគ្គទាំងអស់នេះបាន។

យុវតី លឹម ឈីងអ៊ី

“នាងខ្ញុំពិតជាពេញចិត្តនឹងលទ្ធផលមួយនេះណាស់ ព្រោះទាំងការឌីហ្សាញ និងការបង្កើតចេញជារូបរាងរបស់តួប៊ីនខ្យល់នេះ គឺបានមកពីការតស៊ូខិតខំធ្វើទាំងយប់ទាំងថ្ងៃរបស់ក្រុមខ្ញុំផ្ទាល់”

យុវសិស្ស រិទ្ធ នីវិសាលស្ណុ ក៏បានលើកទឹកចិត្តសិស្សានុសិស្សដែលមានចំណាប់អារម្មណ៍លើផ្នែកឌីហ្សាញ អាចចូលរួមកម្មវិធីអប់រំ៤.០ ដើម្បីអភិវឌ្ឍជំនាញខ្លួនលើវិស័យវិស្វកម្មបច្ចេកវិទ្យា៤.០ នេះ ដើម្បីកសាង និងអភិវឌ្ឍលើផ្នែកវិស្វកម្មរបស់ប្រទេសកម្ពុជានៅថ្ងៃអនាគត។ ជាពិសេស ការសិក្សានេះ ផ្ដោតខ្លាំងទៅលើផ្នែកវិស្វកម្មបច្ចេកវិទ្យា៤.០ ដែលសព្វថ្ងៃប្រទេសកម្ពុជាកំពុងតែមានតម្រូវការខ្ពស់ និងខ្វះខាតធនធានមនុស្សជួយកសាងជំនាញលើផ្នែក 3D Design និងសម្រាប់បន្តការសិក្សានៅសាកលវិទ្យាល័យនាពេលខាងមុខ៕


ទេពកោសល្យ, ព្រឹត្តិការណ៍, យុវជនឆ្នើម

យុវជនវ័យ​ក្មេង​២រូប រួម​គ្នាឌីហ្សាញ​តួប៊ីនខ្យល់បំប្លែងថាមពលអគ្គីសនីមិនបំពុលបរិស្ថាន ​ប្រើរយៈពេលត្រឹម១០ម៉ោង

យុវជនវ័យក្មេងពីររូប គឺយុវសិស្ស រិទ្ធ នីវិសាលស្ណុ និងយុវតី លឹម ឈីងអ៊ី ទើបតែប្រឡងជាប់សញ្ញាបត្រពីក្រុមហ៊ុន Siemens Digital Industries Software …
ព័ត៌មានជាតិ, ព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ, ព្រឹត្តិការណ៍

រកឃើញ​ម្ចាស់​ជ័យលាភីប្រកួតនិយាយជាសាធារណៈស្ដីអំពីថ្នាំជក់

ក្រោយពីឆ្លងកាត់ការប្រកួតអស់ជាច្រើនជុំ ទីបំផុតបានរកឃើញបេក្ខជនចំនួន៣រូប ដែលឈ្នះជ័យលាភីក្នុងកម្មវិធីប្រកួតនិយាយសាធារណៈវគ្គផ្ដាច់ព្រ័ត្រ …
ចំណេះជីវិត, ព្រឹត្តិការណ៍

អាហារទាំងប្រាំមួយប្រភេទ ជួយបង្កើនអរម៉ូនរីករាយ (Serotonin) នៅក្នុងខ្លួនរបស់អ្នក

អរម៉ូនរីករាយ (Serotonin) គឺជាសារជាតិគីមីដែលត្រូវបានគេជឿថាដើរតួជាអ្នករក្សាលំនឹង នៃអារម្មណ៍។ វាត្រូវបានគេរកឃើញថា អាចជួយឱ្យ​យើង​គេង​លក់ស្រួល…
ព្រឹត្តិការណ៍, អប់រំកុមារតូច

វេជ្ជបណ្ឌិត ជា ម៉ារី ៖ បំបៅកូនដោយទឹកដោះម្តាយនិងផ្តល់អាហារូបត្ថម្ភបានត្រឹមត្រូវដល់កុមារជាការអភិវឌ្ឍមូលធនមនុស្ស

លោកស្រីវេជ្ជបណ្ឌិត ជា ម៉ារីអ្នកឯកទេសអាហារូបត្ថម្ភនៃកម្មវិធីជាតិអាហារូបត្ថម្ភ ក្រសួងសុខាភិបាល មានប្រសាសន៍ថា ការបំបៅកូនដោយទឹកដោះម្តាយ …
ព័ត៌មានអាហារូបករណ៍, ព្រឹត្តិការណ៍

គម្រោង «ទំនើបកម្មប្រព័ន្ធអប់រំ បណ្ដុះបណ្ដាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ» ផ្ដល់ឱកាសសិក្សាជំនាញវិជ្ជាជីវៈ៩០កន្លែង​សម្រាប់ពលរដ្ឋនៅ​ខេត្តមណ្ឌលគិរី

មជ្ឈមណ្ឌលបណ្ដុះបណ្ដាលវិជ្ជាជីៈខេត្តមណ្ឌលគិរី បានប្រកាស​ផ្តល់អាហារូបករណ៍​បណ្តុះបណ្តាល​វិជ្ជាជីវៈ​ចំនួន​៩០កន្លែងសម្រាប់​យុវជន …
ព័ត៌មានជាតិ, ព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ, ព្រឹត្តិការណ៍

ក្រសួងអប់រំ រៀបចំការប្រកួតនិយាយជាសាធារណៈ លើ​ប្រធានបទ “បង្ការការប្រើប្រាស់ថ្នាំជក់” នៅតាមគ្រឹះស្ថានសិក្សា

ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា សហការជាមួយអង្គការចលនាដើម្បីសុខភាពកម្ពុជា (CMH) នឹងរៀបចំកម្មវិធីប្រកួតនិយាយសាធារណៈ …
ព័ត៌មានជាតិ, ព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ, ព្រឹត្តិការណ៍

សាស្រ្តាចារ្យ ជុំ ផារីណូ លើកទឹកចិត្តស្រ្តី និងក្មេងស្រីពង្រឹងសមត្ថភាពរៀនជំនាញបច្ចេកវិទ្យា

បច្ចេកវិទ្យា ជាជំនាញមួយថ្មីដែលអនុញ្ញាតិឱ្យក្មេងស្រីអាចសិក្សាបានដូចបុរសដែរ ព្រោះការសិក្សាផ្នែកនេះ មិនប្រើកម្លាំងអ្វីច្រើននោះឡើយ ហើយស្រី្តនិងក្មេង…
ព្រឹត្តិការណ៍, អប់រំកុមារតូច

៤ចំណុច ជួយ​ឪពុកម្តាយ​ដោះស្រាយភាពតានតឹងរបស់កូន

កូន ឬកុមារតូចប្រហែលជាអាចសង្កេត ឬធ្វើត្រាប់តាមនូវសកម្មភាពទាំងឡាយដែលឪពុកម្ដាយ អាណាព្យាបាល ឬអ្នកថែទាំបានធ្វើនៅ…
ព័ត៌មានជាតិ, ព័ត៌មានជាតិ និងអន្តរជាតិ, ព្រឹត្តិការណ៍

បណ្ឌិត ឃៀង សុធី ៖ ជំនាញ៥ ជួយ​យុវជនអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពក្នុងការរៀនបច្ចេកវិទ្យាទទួលបានជោគជ័យ

នៅរយៈពេល ២ទៅ៣ឆ្នាំខាងមុខនេះ បរិបទសង្គម​នឹង​មានការផ្លាស់ប្តូរ រីកចម្រើន​ជឿនលឿន ដោយសារតែល្បឿននៃបច្ចេកវិទ្យា ចំណេះដឹង…
ចំណេះជីវិត, ព្រឹត្តិការណ៍

ចំណេះដឹងពីសិល្បៈជាមូលដ្ឋានគំនិតច្នៃប្រតិដ្ឋសម្រាប់ការអប់រំសម័យទំនើប

មេរៀនសិល្បៈ ដូចជា សិល្បៈគំនូរ សិល្បៈចម្លាក់ តន្ត្រី និងល្ខោន​ អាចឱ្យអ្នកសិក្សាបញ្ចេញអារម្មណ៍របស់ពួកគេនៅក្នុងសកម្មភាពច្នៃប្រតិដ្ឋអ្វីមួយ។…